Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:787
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#5406Interní předpis na zálohované vratné obaly

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.12.2014, před 10 lety

Tomáš Chudoba

Znění stížnosti

Dobrý den,
dnes jsme byli společně s mou kolegyní velmi negativně překvapeni jednáním pracovního personálu v nákupním středisku Lidl v pobočce Děčín. Během placení zboží u pokladny obchodu kolegyně nabídla pracovnici potvrzení o výkoupených vratných lahví v hodnotě 60kč. Potvrzující lístek byl vydán v identické pobočce dne 19.11.2014. Reakce paní pokladní byla ve smyslu "lístek je neplatný, je starší více, jak 1 měsíc" S překvapením a úžasem kolegyně zboží zaplatila kompletně v hotovosti a z obchodu odešla. Následně po reklamaci na zákaznické lince společnosti Lidl byla kontaktována odpovědná vedoucí osoba v nákupním středisku s tím, že peníze budou vráceny. Po opětovné návštěvě mé kolegyně byla neochtně hotovost vrácena s tím, že se jedná o interní předpis s pravidlem, že pokud zákazník má potvrzující lístek o vykoupených vratných lahvích starší, než 1 měsíc, musí se navrácení hotovosti řešit pouze pomocí zákaznické linky společnosti Lidl.
Nejsem právnicky vzdělán, ale napadá mě otázka, je opravdu v našem státě možné, aby mi obchodník odmítl na základě interních předpisů (nejsou nikde vystaveny, ani vytištěny na lístku) navrátit mou finanční hotovost?
Opravdu se všichni zákazníci obrací se stížnostmi na reklamaci zákaznickou linku společnosti Lidl?
Pro zamyšlení je, že pokud se jedná o nižší hotovost, najde se hodně zákazníků, kteří to "nechají plavat" a zisk zůstává na straně obchodníka...
Shrnuto závěrem, dle mého se jedná o regulérní ... na úkor zákazníků, kteří v dobré víře věří rčení obchodníka "Váš lístek je již neplatný"...


Požadované řešení

Náparava interních předpisů společnosti Lidl


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2015 15:51, před 10 lety

Zákon nestanoví lhůtu, ve které lze uplatnit nárok na vyplacení částky za vrácené zálohové obaly. Z toho lze dovodit, že tak může být učiněno v obecné promlčecí lhůtě.

Pokud je jednání společnosti spojeno s legitimními důvody (např. ověření dokladu, vedení účetnictví), měl by být spotřebitel o těchto podmínkách uplatnění nároku seznámen.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.1.2015 18:01, před 10 lety

Vážený pane Chudobo,
je nám velmi líto Vaší negativní zkušenosti na naší prodejně v Děčíně. Prověřili jsme Vaši stížnost a musíme potvrdit, že paměťová kapacita systému, který eviduje výkup zálohovaných lahví funguje skutečně jen s obdobím jednoho měsíce zpětně. Nejedná se o žádný interní předpis naší společnosti, ale o technologické omezení. I přes toto nastavení lze i po uplynutí 30 dní od vrácení lahví zákazníkovi finance vyplatit. Není třeba kvůli této záležitosti kontaktovat zákaznickou linku. Tento úkon může provést manuálně jen pracovník vedení prodejny. Ve Vašem případě tedy došlo k pochybení ze strany našeho zaměstnance. Personál naší prodejny v Děčíně na toto pochybení upozorníme a zajistíme jeho opětovné proškolení.
Za pochybení se Vám velmi omlouváme a věříme, že již k podobné situaci v naší prodejně nedojde.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2015 11:47, před 10 lety

Vzhledem k výše uvedenému uzavíráme stížnost s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.