Počet nahlášených stížností: | 787 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den,
dnes jsme byli společně s mou kolegyní velmi negativně překvapeni jednáním pracovního personálu v nákupním středisku Lidl v pobočce Děčín. Během placení zboží u pokladny obchodu kolegyně nabídla pracovnici potvrzení o výkoupených vratných lahví v hodnotě 60kč. Potvrzující lístek byl vydán v identické pobočce dne 19.11.2014. Reakce paní pokladní byla ve smyslu "lístek je neplatný, je starší více, jak 1 měsíc" S překvapením a úžasem kolegyně zboží zaplatila kompletně v hotovosti a z obchodu odešla. Následně po reklamaci na zákaznické lince společnosti Lidl byla kontaktována odpovědná vedoucí osoba v nákupním středisku s tím, že peníze budou vráceny. Po opětovné návštěvě mé kolegyně byla neochtně hotovost vrácena s tím, že se jedná o interní předpis s pravidlem, že pokud zákazník má potvrzující lístek o vykoupených vratných lahvích starší, než 1 měsíc, musí se navrácení hotovosti řešit pouze pomocí zákaznické linky společnosti Lidl.
Nejsem právnicky vzdělán, ale napadá mě otázka, je opravdu v našem státě možné, aby mi obchodník odmítl na základě interních předpisů (nejsou nikde vystaveny, ani vytištěny na lístku) navrátit mou finanční hotovost?
Opravdu se všichni zákazníci obrací se stížnostmi na reklamaci zákaznickou linku společnosti Lidl?
Pro zamyšlení je, že pokud se jedná o nižší hotovost, najde se hodně zákazníků, kteří to "nechají plavat" a zisk zůstává na straně obchodníka...
Shrnuto závěrem, dle mého se jedná o regulérní ... na úkor zákazníků, kteří v dobré víře věří rčení obchodníka "Váš lístek je již neplatný"...
Náparava interních předpisů společnosti Lidl
|
Tweet |
Zákon nestanoví lhůtu, ve které lze uplatnit nárok na vyplacení částky za vrácené zálohové obaly. Z toho lze dovodit, že tak může být učiněno v obecné promlčecí lhůtě.
Pokud je jednání společnosti spojeno s legitimními důvody (např. ověření dokladu, vedení účetnictví), měl by být spotřebitel o těchto podmínkách uplatnění nároku seznámen.
Vážený pane Chudobo,
je nám velmi líto Vaší negativní zkušenosti na naší prodejně v Děčíně. Prověřili jsme Vaši stížnost a musíme potvrdit, že paměťová kapacita systému, který eviduje výkup zálohovaných lahví funguje skutečně jen s obdobím jednoho měsíce zpětně. Nejedná se o žádný interní předpis naší společnosti, ale o technologické omezení. I přes toto nastavení lze i po uplynutí 30 dní od vrácení lahví zákazníkovi finance vyplatit. Není třeba kvůli této záležitosti kontaktovat zákaznickou linku. Tento úkon může provést manuálně jen pracovník vedení prodejny. Ve Vašem případě tedy došlo k pochybení ze strany našeho zaměstnance. Personál naší prodejny v Děčíně na toto pochybení upozorníme a zajistíme jeho opětovné proškolení.
Za pochybení se Vám velmi omlouváme a věříme, že již k podobné situaci v naší prodejně nedojde.
Vzhledem k výše uvedenému uzavíráme stížnost s dosažením dohody.