Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#54060Vratka s poplatkem

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

16 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.11.2021, před 3 lety

Jan Šťastný

Znění stížnosti

Dlouholetý zákazník Alza, vždy spokojený, až do posledního nákupu. Koupil jsem herní volant, vyzkoušel, ale nevyhovoval mi. Proto jsem ho vrátil do 14 dnů od pořízení. Osobně jsem ho dovezl na pobočku, kde se mnou vše vyplnili. Zaměstnanec, který to se mnou řešil mě ujistil, že dostanou celou částku zpět (zboží prohléhl a nenašel žádné poškození). Přišel mi email, že byla reklamace vyřízena a za chvíli i dobropis. Ten měl být na částku 2849, ale je jen na 2 334 kč. Rozdíl 515 s komentářem:

"Děláme to neradi, ale museli jsme z původní ceny odečíst -515,28 Kč z důvodu snížení hodnoty zboží jeho používáním. "

Ptal jsem se proč, prý byl volant poškrábán. Já vím, že nebyl. Použil jsem ho jen jednou a hned šel zpět do krabice. Navíc pracovník při převzetí uznal, že není žádné opotřebení. Bohužel, vzhledem k tomu jak Alza přistupuje k reklamacím jsem nedostal žádné potvrzení na prodejně, vlastně žádný papír. Jen email.

Jak se můžu bránit?
Děkuji


Produkt

Herní Volant Hori Racing Wheel Overdrive - Xbox


Požadované řešení

Chci plnou částku zpět, protože volant není nijak poškozen. Pokud by byl, řešil bych to jinak, ale o tom jsem byl informován až zpětně - emailem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2021 10:07, před 3 lety

Podnikatel má obecně právo při vrácení zboží na snížení částky, o kterou byla snížena hodnota zboží. V uvedeném případě, kdy bylo zboží předáno na pobočce a zaměstnanec, který zboží převzal do protokolu o převzetí pravděpodobně žádnou závadu neuvedl, se domníváme, že prodávající nemá na snížení vrácené částky nárok.

Zaměstnanec navíc uvedl, že spotřebitel dostane celou částku zpět, čímž potvrdil, že je zboží nepoškozeno a zároveň podle § 430 odst. 2 občanského zákoníku zavázal podnikatele k navrácení celé částky, neboť se dle našeho názoru nejednalo o zjevný exces. Je možné, že zboží je poškozené, nicméně k tomuto poškození mohlo dojít například při převozu z prodejny do skladu, což už je v odpovědnosti podnikatele a nemůže tak spotřebiteli zadržovat peněžní částku za své pochybení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.12.2021 13:18, před 3 lety

Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu. Vaše odstoupení od kupní smlouvy pro Vás ráda ověřím, ovšem požádám Vás o zaslání čísla reklamace, nebo objednávky, ve které se produkt nacházel. Poté vše znovu ráda předám na naše reklamační oddělení. Předem děkuji za Vaši odpověď a přeji Vám hezký zbytek dne. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.12.2021 15:52, před 3 lety


Jan Šťastný

Dobrý den,

Objednávka 448 905 094

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.12.2021 09:58, před 3 lety

Dobrý den, pane Šťastný, děkuji Vám za Vaši zprávu a za spolupráci. Na základě Vaší zprávy, jsem odstoupení od kupní smlouvy číslo: AVRA211098660 předala na reklamační oddělení k opakovanému ověření. Produkt nám byl ve lhůtě 14 dnů navrácen v pořádku a proto jsme administrativní poplatek z vystaveného dobropisu odstranili. Za vzniklou situaci se Vám omlouvám a prosím Vás tedy, abyste se na nás přes e-mailovou komunikaci obrátit k proplacení zbylé části financí. Pokud je pro Vás vyřízení v pořádku, prosím Vás o uzavření sporu.
V případě, že budete mít další přání nebo otázky, se na nás neváhejte znovu obrátit. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
17.12.2021 08:43, před 3 lety


Jan Šťastný

Hodnocení: