Počet nahlášených stížností: | 217 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 25 |
Objednala jsem zboží na balando.cz. Bohužel až po objednání, když jsme měli trochu času, jsem se podívala na recenze. Samozřejmě při mém štěstí jen špatné.
Zkoušela jsem nejdřív na jejich stránkách najít nějaký kontakt, bohužel jsem našla jen emailovou adresu, kde zřejmě odpovídá automat.
Poté jsem tedy zažádala o zrušení objenávky (do 14 dnů). Přišel mi email, že zrušení není možné. Viz níže přikládám znění emailu.
Vážený zákazníku,
za Vaši zásilku jsme již zaplatili dodavateli.
Potvrzením objednávky jste souhlasil/a s tím, že po jejím uhrazení již zrušit nejde.
( Zákazník tedy souhlasí s tím, že pokud si objednávkou není jistý, tak se zaplacením objednávky vyčká do chvíle než si ověří, že danou objednávku opravdu chce uskutečnit)
Vzhledem ke konceptu naší platformy je objednávka, která byla uhrazena okamžitě odeslána dodavateli, který jí potvrdí a začne ihned pracovat na jejím odeslání. Pokud by to tak nebylo, mohli bychom Vám vrátit peníze na účet.
V tomto případě to bohužel není možné, moc nás to mrzí.
Zásilka Vám dorazí ve stanovené lhůtě, tak jak
jste si objednal/a a souhlasil/a s obchodními podmínkami.
Děkujeme za pochopení.
S přáním hezkého dne,
Zákaznická podpora Balando.cz
Objednávka č. 137289 .. Bylo objednáno Pánské punkové tričko s 3D potiskem lebky Barva: TX313, Velikost: 5XL, Sale by Pack: No za 365,- ...... 3D pánské bílé tričko Joker s krátkým rukávem - SA934, 4XL Color: SA934, Size: 4XL za 389,- ...... Stylové dětské tričko s krátkým rukávem Venom Color: picture show PT-018, Kid Size: 9 let za 439,- ....Pojištění zásilky 39,- ...Balné 19,-...Celkem 1251,-
Jelikož se jedná o podvodnou firmu, byla bych ráda za vrácení peněz.
|
Tweet |
Jelikož webové stránky působí na běžného spotřebitele dojmem klasického e-shopu nabízejícího spotřební zboží, je nutné na uzavřenou smlouvu nahlížet jako na smlouvu kupní, ačkoliv provozovatel e-shopu je pouze zprostředkovatelem. Tuto skutečnost však uvádí pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, jako ustanovení vůči spotřebiteli neúčinné.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
E-shop sice udává, že nelze odstoupit, neboť objednávka již byla zaslána dodavateli. Tato skutečnost by byla relevantní v případě zprostředkovatelských smluv, avšak z výše uvedených důvodů se domníváme, že toto ustanovení je pro spotřebitele neplatné, a proto má právo od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.