Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#54081Nevrácení nákladů na dodání

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 1 den 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.11.2021, před 3 lety

Tomáš Hájek

Znění stížnosti

Dne 13.11.2021 jsem odstoupil od kupní smlouvy ve 14 denní zákonné
lhůtě. Sluchátka jsem vrátil nerozbalené na pobočce v Brně ve Vaňkovce. Bohužel mi dosud nebyly vrácené všechny prostředky, které jsem
zaplatil, tedy 398,- Kč. Na email mi byl zaslán dobropis pouze na 299,-
Kč. S prodejcem jsem se několikrát snažil domluvit po telefonu, kde mi
bylo řečeno, že musím na pobočku. Na pobočce uznali svou chybu a
slíbili vrácení zbylých 99,- Kč. Nestalo se tak a opět to byl pouze pokus
mě odbýt. Podle § 1832 občanského zákoníku mám nárok na vrácení
všech peněžních prostředků včetně nákladů na dodáni.


Produkt

O2 PODS Bílé


Požadované řešení

Vrácení zbývajících 99,- Kč na mou platební kartu ze které jsem zboží

platil.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2021 13:50, před 3 lety

Při odstoupení od smlouvy v zákonné 14denní lhůtě má spotřebitel povinnost uhradit přepravu zboží zpět k prodávajícímu. Vzhledem k tomu, že tak učinil osobně, splnil tuto povinnost předáním věci prodávajícímu. Zároveň je prodávající mimo jiné povinen vrátit spotřebiteli uhrazené dopravné za toto zboží.

Vzhledem k tomu, že tak neučinil, zadržuje prodávající peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu. V takových případech se může jednat i o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2022 13:19, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.3.2022 08:19, před 3 lety

Dobrý den,
mrzí mě situace, ke které došlo v souvislosti s nákupem a vrácením sluchátek. Abychom mohli situaci detailně prověřit, kontaktujte nás prosím přes jeden z níže uvedených kanálů - https://www.o2.cz/osobni/kontakty?_ir=kontakty

S pozdravem

Tomá Sachr,
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
4.3.2022 15:49, před 3 lety


Tomáš Hájek

Hodnocení: