Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si přes e-shop sadu programů Sladký spánek, ke kterému byl nabízen dárek spací čelenka (viz příloha). Zboží jsem vyzvedla přes zásilkovnu, ale dodaná sada programů nebyla řádně zabalena, zboží bylo již dříve otevřeno a následně jen přelepeno malou páskou, dárek vůbec neodpovídal nabízenému dárku na webu (viz foto v příloze). Jelikož jsem měla s touto společností při minulém nákupu obdobný problém, tak jsem rovnou v objednávce uvedla, že chci originálně zabalené zboží a dárek, který nabízí. Takové chování považuji minimálně za klamání spotřebitele a nekalou praktiku, když u zboží za 2.884,-- Kč nedostanu ani originální zabalení a dárek plně jiný, než na webu nabízí.
sada programů Sladký spánek s dárkem
Chci odstoupit od smlouvy nebo získat to, co bylo nabízeno na jejich webu v originální balení.
|
Tweet |
Jestliže zboží neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat. Při převzetí je v těchto případech ideální vyfotit si již nerozbalenou zásilku, aby měl spotřebitel v ruce důkaz o špatném zabalení. Výsledkem reklamace pak může být náhradní dodání, případně přiměřená sleva. Odstoupení od smlouvy je v případě takové reklamace možné jen v krajních případech.
Odstoupit od smlouvy je možné při nákupech na dálku ve 14denní lhůtě od převzetí zboží, ale obáváme se, že by zboží mohlo být vyhodnoceno jako poškozené a při odstoupení by tak spotřebiteli mohl podnikatel strhnout určitou částku za snížení hodnoty zboží.
U reklamace platí prvních 6 měsíců od převzetí domněnka, že zboží bylo vadné již při převzetí a v případě opaku je prodávající povinen prokázat, že vadu způsobil spotřebitel. Z tohoto důvodu bychom považovali za vhodnější zboží reklamovat.
Co se týká dárku, domníváme se, že nepůjde o podstatné porušení smlouvy, neboť se jedná "o něco navíc" a nikoliv o samotnou objednávku - objednávku zpravidla spotřebitel činí pro určité zboží, nikoliv pro dárek.
U samotného neoriginálního balení by záleželo na typu zabalení, avšak v tomto případě spotřebitelka jasně uvedla, že žádá originální zabalení a proto se v tomto případě může jednat o podstatné porušení smlouvy a spotřebitel tak může podle § 2002 odstoupit od smlouvy. Podnikatel pak bude povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční prostředky a spotřebitel bude muset vrátit obdržené zboží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.