Společnost


ČEZ, a. s.

Počet nahlášených stížností:79
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#54098Zneplatnění on-line uzavřené smlouvy na dodávku elektřiny

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 1 den 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.12.2021, před 3 lety

BOHDANA KPPECKÁ

Znění stížnosti

DOBRÝ DEN,
NAŠE SITUACE JE TATO:
1.JSEM MAJITELKA DOMU BOHDANA KOPECKÁ A DO SRPNA 2021 JSEM SE JMENOVALA OTTOVÁ
2.DNE 14.10.NÁM BOHEMIA ENERGI OZNÁMILA, ŽE UŽ NÁM NEDODÁ ENERGII PROTOŽE KRACHLA -BYLI JSME U NÍ NECELÝ ROK
3.DNE 11.11.2021 JSME PO INTERNETU ON-LINE UZAVŘELI S ČEZ PRODEJ SMLOUVU O DODÁVCE ENERGIE NA 3 ROKY VIZ.PŘÍLOHA.
4.DNE 15.11. SE ODESLALA 1.PLATBA DLE ZASLANÉHO ROZPISU ZÁLOH
5.DNES 1.12. VOLALI Z ČEZU, ŽE ON-LINE SMLOUVA JE NEPLATNÁ Z DŮVODU UVEDENÍ JINÉHO PŘÍJMENÍ MAJITELKY DOMU (ODBĚRNÉHO MÍSTA TZV.EAN) V ON-LINE SMLOUVĚ NEŽ MAJÍ ZAREGISTROVÁNO POD NAŠÍM EAN ODBĚRNÝM MÍSTEM A ŽE MUSÍME POČKAT DALŠÍCH 14 DNÍ NEŽ NÁM SMLOUVU SE SPRÁVNÝM JMÉNEM SCHVÁLÍ A TEDY BY MĚLA PLATIT CCA OD 16.12. COŽ BY ZNAMENALO ZAPLATIT OBDOBÍ OD 11.11.-15.12. ZA CENY DODAVATELE POSLEDNÍ INSTANCE A TO JE V ŘÁDECH TISÍCŮ VYŠŠÍ ČÁSTKA NEŽ JIŽ 15.11.ZAPLACENÁ ZÁLOHA.
ON-LINE FORMULÁŘ BYL VYPLNĚN PODLE PRAVDY A PODLE AKTUÁLNĚ PLATNÝCH DAT ODBĚRNÉHO MÍSTA.
JAK JE MOŽNÉ, ŽE TELEFONISTA Z ČEZ PRODEJ DNES NAZVAL ON-LINE UZAVŘENOU SMLOUVU NEPLATNOU A POŽADOVAL ODSOUHLASENÍ UZAVŘENÍ NOVÉ SMLOUVY S PŘEDPOKLÁDANÝM DATEM ÚČINNOSTI CCA 16.12.? DOMNÍVÁME SE, ŽE JSME NIC NEPORUŠILI A ON-LINE SMLOUVA MÁ PLATIT. PROSÍM O VÁŠ ODBORNÝ NÁZOR. DĚKUJI. S POZDRAVEM KOPECKÁ.


Požadované řešení

ČEZ PRODEJ MUSÍ PŘEHODNOTIT SVŮJ POSTOJ A UZNAT PLATNOST NAŠÍ ONLINE SMLOUVY Z 11.11.2021.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2021 16:20, před 3 lety

Obecně u smluv uzavíraných mezi spotřebitelem s podnikatelem na dálku (přes internet) platí, že smlouva je uzavřená tehdy, když spotřebitel akceptuje uveřejněnou nabídku podnikatele (§ 1740 a § 1745 občanského zákoníku).

Dodavatelé energií tento standardní proces obvykle modifikují tak, že do smlouvy zahrnou ujednání/informaci o tom, že smlouva je platně uzavřena až tehdy, kdy ji podepíšou obě smluvní strany (není přitom nezbytné, aby šlo o podpis listiny; tento podpis lze nahradit elektronickou cestou). Smlouva tedy není uzavřená už pouhým akceptováním nabídky ze strany spotřebitele, ale až tím, že dodavatel takovou spotřebitelovu akceptaci potvrdí. Jinými slovy, proces je upraven tak, že dodavatel má poslední slovo a kontrolu nad tím, zda smlouva vznikla.

Pokud došlo k tomu, že smlouva vznikla, a až následně ji společnost označila za neplatnou v důsledku neoznámení změny příjmení, máme za to, že takový postup není možný. Pokud jde o stejnou osobu, jen došlo v mezičase ke změně jejího příjmení - což je u žen předvídatelná situace - nejedná se podle nás o důvod k jednostrannému zrušení závazku. Naopak by mělo ze strany dodavatele nejprve přijít přezkoumání celé situace, až následně k razantním krokům. Opačný postup budí rozpaky a vyvolává domněnky nad tím, proč společnost takto postupovala (jestli tak opravdu postupovala).

Pokud došlo k tomu, že smlouva ještě nevznikla, přičemž společnost si v procesu uzavírání smlouvy vyhradila "poslední slovo" (k tomu viz výš), má společnost možnost smlouvu neuzavřít. Jinou otázkou je, zda společnost nebude odpovědná za způsobenou škodu v rámci tzv. předsmluvní odpovědnosti, která je upravena v § 1728 a § 1729 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Každý může vést jednání o smlouvě svobodně a neodpovídá za to, že ji neuzavře, ledaže jednání o smlouvě zahájí nebo v takovém jednání pokračuje, aniž má úmysl smlouvu uzavřít. Dospějí-li strany při jednání o smlouvě tak daleko, že se uzavření smlouvy jeví jako vysoce pravděpodobné, jedná nepoctivě ta strana, která přes důvodné očekávání druhé strany v uzavření smlouvy jednání o uzavření smlouvy ukončí, aniž pro to má spravedlivý důvod. Strana, která jedná nepoctivě, nahradí druhé straně škodu, nanejvýš však v tom rozsahu, který odpovídá ztrátě z neuzavřené smlouvy v obdobných případech.

Je na uvážení dozorového orgánu, popř. soudu, zda neohlášená změna příjmení je důvodem k tomu, aby byla přeťata veškerá dosavadní jednání o smlouvě v evidentně velmi pokročilém stádiu.

Nebude-li spor vyřešen smírně prostřednictvím této služby, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad (www.eru.cz).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2022 15:18, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.