Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem posilovač břicha, který nesplnil moje očekávání a tak jsem ho vrátil ve čtrnáctidení lhůtě. Peníze mi sice vrátili, ale už bez poštovného. Ani upozornění pana Materny, že podle § 1832 Občanského zákoníku mi má vrátit stejnou částku, jakou jsem jim zaslal mi peníze nevrátili a přestali komunikovat.
Vyrovnání účtů.
|
Tweet |
V případě odstoupení od smlouvy a vrácení zboží v zákonné 14denní lhůtě podle § 1829 občanského zákoníku platí, že prodávající hradí dopravu ke spotřebiteli a následně spotřebitel hradí dopravu zpět. V některých případech je možná dohoda o opačném placení a to zejména v případech, kdy prodávající umožní naložení zásilky zpět zdarma od svého dopravce.
Zároveň u vrácení peněz za dopravu ke spotřebiteli platí, že je prodávající povinen zaplatit pouze nejlevnější variantu dopravy. Jako nejlevnější variantu zároveň ale nelze počítat odeslání na vlastní prodejnu nebo osobní vyzvednutí. Spotřebitel v popisu uvádí, že nejlevnější doprava u prodávajícího stojí 79 Kč, proto se domníváme, že by spotřebiteli měl vrátit právě zmíněných 79 Kč.
Jestliže tak prodávající neučiní, zadržuje peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu. Takové jednání může být vyhodnoceno i jako bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.