Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, měli jsme uzavřenou smlouvu s Bohemia Energy. Před vyhlášením jejího "utlumení podnikání" jsme obdrželi vyúčtování, ve kterém nám měl vzniknout nedoplatek téměř 20 tis. Kč. Podali jsme proti vyúčtování reklamaci neboť navýšení spotřeby není úměrné ceně. K této reklamaci jsme neobdrželi žádné vyjádření, zato nám stále chodí upomínky k úhradě. Dále jsme uhradili za měsíc říjen předepsnou zálohu na enegie, avšak vzhledem k ukončení dodávek jsme očekávali, že nám tato záloha bude vrácena. Přišlo nám však další vyúčtování této zálohy, kde je uvedena nula s tím, že záloha, která dříve pokrývala celý měsíc, v říjnu vystačila pouze na 10 dní. Ani s tímto vyúčtováním nesouhlasíme.
Jak postupovat, pokud není reklamace vyřízena do 30 dnů, zda musíme uhradit nedoplatek, kdy není reklamační řízení dořešeno a jak se domáhat vrácení přeplatku za říjen 2021
|
Tweet |
Jestliže vyúčtování energií podle spotřebitele neodpovídá realitě, má možnost učinit reklamaci vyúčtování. Dodavatel energií má poté povinnost reklamaci vyřídit ve lhůtě 15 dnů.
Pokud není reklamace vyřízena včas, má spotřebitel právo na náhradu za nevyřízení této reklamace. Ta u dodávek elektřiny činí 600 Kč za den, nejvýše pak 24 tisíc Kč. Nicméně pro možnost získání této kompenzace je nutné, aby spotřebitel své právo na náhradu za pozdně vyřízenou reklamaci uplatnil nejpozději 60 dnů od uplynutí lhůty na vyřízení reklamace.
Protože z popisu spotřebitele není jasné, kdy reklamaci podal, není možné určit, zda má stále nárok na zmíněnou náhradu. Více o reklamacích vyúčtování energií se lze dočíst v článku na stránkách dTestu (https://www.dtest.cz/clanek-7944/jak-na-reklamaci-vyuctovani-spotreby-energii).
V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad (ERÚ). To lze učinit pomocí kontaktů na stránkách ERÚ (https://www.eru.cz/cs/informacni-centrum/kontakty), případně pomocí kontaktního formuláře (dostupný zde: https://www.eru.cz/kontaktni-formular).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.