Společnost


ČEZ Distribuce, a. s.

Počet nahlášených stížností:31
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54106vysoký nedoplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 1 den 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2021, před 3 lety

Marcela Švandová

Znění stížnosti

Vážení,
obracím se na Vás se žádostí,
V domečku o dvou místnostech cca 70m2, se původně topilo třemi akumulačními kamny. K 30.6. 2020 při celoročním vyúčtování vznikl přeplatek 2.580,-Kč.
Vyúčtování k 30.6.2021 vznikl nedoplatek 34.583,88Kč,(placené zálohy 1.200,-Kč měsíčně. V říjnu 2021 se odpojili jedny akumulační kamna a měnili se spotřebiče,v domění, že se i více ušetří na spotřebě.. Z původních spotřebičů zůstal elektrický bojler na ohřev vody 80l.
Z důvodu vysokého nedoplatku, navýšili měsíční zálohy na 4.770,- Kč. Takové zálohy jsme nikdy v historii neměly ani tak vysoký nedoplatek.
Vyúčtování jsme hned telefonicky reklamovali, následně i přes email několikrát, žádali jsme o přezkoušení měřícího zařízení.
Tuto vysokou částku nedoplatku a záloh neplatili, platíme zálohy 2.000,-Kč měsíčně. Elektrická akumulační kamna nechali odpojit, vytápíme krbovými kamny na dřevo.
Čtyři měsíce si denně zapisujeme T1 a T2, zapisujeme zda vaříme, nebo zda je někdo doma. V číslech jsou velké rozdíly, např, nikdo není doma,vypnutý bojler přes den a spotřeba např. 4kW, to samé když se odpojovala akumulační kamna, vypnutý hlavní jistič, byla spotřeba.
Nyní přišla upomínka o zaplacení 43.803,88Kč a odstoupení od smlouvy k 6.12.2021.
Pokud vznikl reálný nedoplatek, samozřejmě ve splátkovém kalendáři zaplatíme, ale nestotožňujeme se s částkou 43.803,88Kč.
V číslech na faktuře se nevyznáme, ale taková spotřeba při běžném provozu je abnormálně vysoká.
Určitě bychom po těchto negativních zkušenostech změnili dodavatele, jenže nevíme kde žádat.
Děkujeme
s pozdravem Marcela Švandová, tel. 608 951 677


Požadované řešení

vyřešit jak mohl vzniknout tak vysoký nedoplatek


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2021 15:43, před 3 lety

Jestliže spotřebitel nesouhlasí s vyúčtováním, může jej reklamovat u dodavatele energií. Pokud reklamace nebude vyřízena, případně bude zamítnuta a spotřebitel se zamítavým stanoviskem nebude souhlasit, může se obrátit na Energetický regulační úřad.

Co se týká plánovaných záloh, jde o smluvní záležitost. Má-li spotřebitel vysoký nedoplatek, dodavatel energie obvykle požaduje v následujícím zúčtovacím období vyšší zálohy. Režim změny záloh může probíhat v závislosti na konkrétní smlouvě různými způsoby (dvoustranným ujednáním, popř. jednostranně). Stanovená výše zálohy musí odrážet skutečnou předpokládanou spotřebu (§ 11a odst. 9 energetického zákona), která se velmi často stanovuje na základě údajů o spotřebě v minulosti.

Pro úplnost dodáváme, že reklamace před Energetickým regulačním úřadem nemá odkladný účinek a spotřebitel je tak povinen zaplatit dlužnou částku, kterou mu v případě úspěchu před Energetickým regulačním úřadem dodavatel energií vrátí zpět.

Kontakty na Energetický regulační úřad jsou dostupné na jejich stránkách (https://www.eru.cz/cs/informacni-centrum/kontakty), podání lze směřovat na e-mail podatelna@eru.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2022 15:10, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.