Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
ráda bych s Vámi projednala velice nepříjemnou zkušenost. Objednali jsme si kuchyň ve studiu oresi v Českých Budějovicích, v létě 2021 s tím, že nám bylo přislíbeno, že nám kuchyň bude zaměřena, aby mohl vzniknout reálný návrh a plán byl, že realizována bude na podzim. Po zaměření nám bylo oznámeno, že musíme zrušit spižní skříň, což jsme v tu chvíli neměli možnost udělat, a tak jsme posunuli zaměření na podzim. Když jsme měli vše vyřízené a zbouranou spíž (19.9.2021) požádali jsme o opakované zaměření s tím, že nám bylo přislíbeno, že realizace kuchyně může proběhnout v půlce listopadu, a že se nám pán na zaměření ozve sám a domluví termín. Čekali jsme tři týdny, poté jsem nevydržela a volala do prodejny co se děje, paní se omluvila, že na nás pán pravděpodobně zapomněl, a že ho bude urgovat. Po týdnu se mi pán ozval (ve čtvrtek) že může buď v pátek (druhý den) nebo pondělí, takto narychlo to nešlo protože jsme odjížděli, nicméně jsme se dohodli, že zavolá v úterý... Nezavolal. Ve středu ráno už jsem mu velice rozzlobená volala, že jsme se měli den předtím domluvit (20.10.) zaměřit přišel 25.10.2021 s tím, že to teda asi v půlce listopadu nevyjde (samozřejmě když na nás zapomněl),ale že v polovině prosince to určitě stihneme. A tak jsme opět čekali. Psala jsem znovu paní do prodejny co se děje, dostala jsem odpověď že pán stále nedodal materiály. Poté tam přítel jel řešit vyměnu jedné skřínky za digestoř. Ta proběhla bez problémů, ale jelikož stále nebyly podklady, termín dodání byl odsunut na 10.1.2022
Tento termín je uveden i ve smlouvě která následně přišla už i s údaji od pana zaměřovače. A dnes jsem měla hovor s paní ze zákaznického centra, jestli souhlasíme s dodáním 3.2.2022, to už jsme byla velmi nepříjemná a řekla, že tedy nesouhlasíme jelikož nám byl slíben již třetí termín a já žádám, aby to v něm bylo dodané, bylo mi řečeno, že s tím se nedá nic dělat a 10.1. Jsou zrovna inventury takže bohužel nejbližší termín je 3.2. Naše údaje stále nebyly dodány na místo odkud nám měl přijít pokyn k doplatku přesto, že tam partner volal a mluvil přímo s paní Bendovou, která to má na starost a ta potvrdila, že údaje stále nemá. Ale jelikož nám bylo potvrzeno emailem že termín stíhají pustili jsme se do nové elektroinstalace, abychom i my termínově stíhaly. A díky vám teď budeme bez kuchyně o měsíc déle.
Závěrem bych tedy ráda řekla, že mám dojem že u kuchyně za 120 tisíc by měla být péče o zákazníka trochu jiná, a rozhodně by se nemělo stát že na zákazníka zapomenu. Také podotýkám že ve smlouvě je uvedeno 6 týdnů od zaměření v případě atypických kousků 12 týdnů což odpovídá druhému týdnu v lednu. Takže smlouva nebude dodržena. Pokud mají inventury neměli tento termín vůbec uvádět a raději nám rovnou oznámit termín v únoru.
Číslo smlouvy 08-15-0_21_000155_
Žádám řešení buď urychleným dodáním nebo finanční kompenzací ve formě slevy na kuchyň
|
Tweet |
Na úvod bychom chtěli uvést, že podle § 430 odst. 2 občanského zákoníku podnikatele (tedy prodejce) zavazuje jednání jeho zaměstnanců. Z tohoto důvodu se domníváme, že všechny termíny dodání byly pro společnost závazné a jejich nedodržení bylo porušením smlouvy. Vzhledem k jeho opakování není nutné zkoumat, zda jednotlivá posunutí byla podstatným porušením, neboť se domníváme, že součet těchto "odsunutí" jistě podstatným porušením smlouvy bude. Při podstatném porušení smlouvy má spotřebitel právo mimo jiné i na odstoupení od této smlouvy podle § 2002 občanského zákoníku.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Z popisu spotřebitele se ale domníváme, že o odstoupení od smlouvy nemá zájem. Dalšími nároky, které z popisu považujeme za vhodnější jsou například přiměřená sleva, či náhradní dodání. Vzhledem k prodlení, jaké má prodávající považujeme za vhodné, aby byly tyto nároky zkombinovány a bylo tak dodáno s přiměřenou slevou.
Požadování urychleného dodání je možné, nicméně v případě, že tak prodávající neučiní, je největší sankcí odstoupení od smlouvy, na které má spotřebitel dle našeho nároku nárok již nyní.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.