Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 27.10.2021 byl v odpoledních hodinách na prodejně O2 v Turnově, Českého Ráje 135, zakoupen mobilní telefon. Po jeho zapnutí proběhlo prvotní nastavení. 28.10.2021 ráno byl telefon nalezen ve vypnutém stavu a nešel zapnout, tedy ani ne po 24 hodinách. Na zadní straně telefonu bylo nalezeno několik spálených míst, značně zapáchajících. Po celou dobu od koupi, kdy bylo s telefonem manipulováno, nebyl vystaven žádnému vnějšímu vlivu, nespadl na zem, a podobně. Po prvotním nastavení pouze ležel zapnutý na stole až do druhého dne, kdy byl nalezen ve výše popsaném stavu. 29.10.2021 byl telefon reklamován na místě jeho zakoupení. 18.11.2021, po obdržení zamítavého stanoviska společnosti O2, byl společnosti bezodkladně následující den 19.11.2021 osobně předán nesouhlas se zamítnutím reklamace. Následovalo druhé zamítavé stanovisko společnosti O2.
Mobilní telefon: Samsung Galaxy A52s 5G 128 GB
Při reklamaci telefonu bylo do protokolu uvedeno, že možné řešení je výměna výrobku za nový. V tuto chvíli, po negativních zkušenostech se společností O2, preferuji odstoupení od smlouvy a uhrazení celé částky za mobilní telefon.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dle výše uvedeného je řešení požadované spotřebitelem (odstoupení od smlouvy) možné, jestliže posudek vyjde v jeho prospěch.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Hezký den,
mrzí mě popsané potíže s reklamací telefonu. Konaktujte nás prosím jedním z uvedených kanálů, abychom mohli situaci prověřit - https://www.o2.cz/osobni/kontakty?_ir=kontakty
Tomáš Sachr,
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: