Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#54119Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 4 dny 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2021, před 3 lety

Tomáš Fišer

Znění stížnosti

Dne 27.10.2021 byl v odpoledních hodinách na prodejně O2 v Turnově, Českého Ráje 135, zakoupen mobilní telefon. Po jeho zapnutí proběhlo prvotní nastavení. 28.10.2021 ráno byl telefon nalezen ve vypnutém stavu a nešel zapnout, tedy ani ne po 24 hodinách. Na zadní straně telefonu bylo nalezeno několik spálených míst, značně zapáchajících. Po celou dobu od koupi, kdy bylo s telefonem manipulováno, nebyl vystaven žádnému vnějšímu vlivu, nespadl na zem, a podobně. Po prvotním nastavení pouze ležel zapnutý na stole až do druhého dne, kdy byl nalezen ve výše popsaném stavu. 29.10.2021 byl telefon reklamován na místě jeho zakoupení. 18.11.2021, po obdržení zamítavého stanoviska společnosti O2, byl společnosti bezodkladně následující den 19.11.2021 osobně předán nesouhlas se zamítnutím reklamace. Následovalo druhé zamítavé stanovisko společnosti O2.


Produkt

Mobilní telefon: Samsung Galaxy A52s 5G 128 GB


Požadované řešení

Při reklamaci telefonu bylo do protokolu uvedeno, že možné řešení je výměna výrobku za nový. V tuto chvíli, po negativních zkušenostech se společností O2, preferuji odstoupení od smlouvy a uhrazení celé částky za mobilní telefon.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2021 10:22, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Dle výše uvedeného je řešení požadované spotřebitelem (odstoupení od smlouvy) možné, jestliže posudek vyjde v jeho prospěch.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2022 13:44, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.3.2022 09:04, před 3 lety

Hezký den,

mrzí mě popsané potíže s reklamací telefonu. Konaktujte nás prosím jedním z uvedených kanálů, abychom mohli situaci prověřit - https://www.o2.cz/osobni/kontakty?_ir=kontakty

Tomáš Sachr,
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.4.2022 15:32, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
7.4.2022 07:14, před 3 lety


Tomáš Fišer

Hodnocení: