Počet nahlášených stížností: | 168 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Potahy dorazily celkem rychle, překvapení bylo po rozbalení..průhledný jemný materiál, objednala jsem velikost M a L a dorazilo 2xM..oba potahy se od sebe liší barevností..i když byla objednána barva stejná..je obtížné od nich vyžádat českou adresu, abych mohla výrobek vrátit. Nedoporučuji
zboží nelze identifikovat...je vyrobené asi ručně..výrobek je bez označení
když se Eshop tváří jako český, měl by mít zpětnou adresu českou..pro vratky a reklamace. Potahy stály 1225,- Kč a to je hodně, jen tak vyhodit..nelze prostě reklamovat..
|
Tweet |
Jestliže zboží neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat. Podnikatel je poté povinen tuto reklamaci vyřídit obecně ve 30denní lhůtě.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
V případě uznané reklamace může spotřebitel po podnikateli požadovat účelně vynaložené náklady spojené s dopravou reklamovaného zboží k prodávajícímu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.