Společnost


W3 Business STQ 2017 S.L.U.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54146Neoprávněné stažení peněz platební kartou na internetu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 17 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.12.2021, před 3 lety

Ladislav Popela

Znění stížnosti

25.6.2021 jsem cestoval přez Slovensko , Maďarsko, Srbsko do Severní Makedonie.
Po cestě jsem zřejmě povolil této společnosti stáhnout si za její jednorázovou službu 0.50 EUR
Již druhý den si tato společnost stáhla 49.99 EUR
A takto si stahovala vždy k 26. v každém měsíci 49.99 EUR
Jelikož jsem "důvěřivej lajdák" a kartu používá pro platby po internetu manželka i syn, tak jsem na to přišel až nyní po několika měsících.
Po kozultaci s bankou jsem kartu vyměnil a zablokoval platby po internetu.
Jiné kroky jsem nepodnikl


Požadované řešení

Zrušení služby a vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2021 11:47, před 3 lety

Podnikatel je povinen informovat spotřebitele o ceně a dalších podmínkách služby, kterou nabízí. Spotřebitel je povinen platit pouze za službu, kterou si prokazatelně objednal - důkazní břemeno ohledně objednání leží na podnikateli. Ten tedy musí prokázat, že si spotřebitel službu objednal.

Podle stránek, kterou uvedl spotřebitel (geolite.mobi) jde o službu k lokalizaci mobilního telefonu. Na stránkách se lze snadno prokliknout k ceníku (https://geolite.mobi/pricing), kde je uvedena zkušební doba jednoho dne za 0,50 EUR a po 24 hodinách obnova na "balíček" za 49,99 EUR/měsíc. Toto prodloužení lze podle informací u ceníku zrušit.

Možnost zrušení během zkušebních 24 hodin je uvedena i v obchodních podmínkách (https://geolite.mobi/terms) v bodě 14. Zde je také uvedena nemožnost odstoupení od smlouvy (což je u podobných služeb běžné a v souladu se zákonem), nicméně je zde možnost zrušení - dokonce bez dalších poplatků. Neběží tedy výpovědní doba a spotřebitel má tak možnost ukončit závazek ihned.

Obecně nemusí být dobrým řešením zakázání plateb u služby, kterou si spotřebitel objednal, avšak v tomto případě je možné tímto postupem službu zrušit (bod 14, věta poslední obchodních podmínek). Závazek byl tedy dle našeho názoru ukončen a žádná ze stran již není povinna druhé něco plnit.

Domníváme se, že spotřebitel službu uzavřel a společnost tedy měla právo účtovat si zmíněné poplatky. Zároveň se domníváme, že je tento závazek již ukončen.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2022 14:25, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2022 15:00, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.