Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
25.6.2021 jsem cestoval přez Slovensko , Maďarsko, Srbsko do Severní Makedonie.
Po cestě jsem zřejmě povolil této společnosti stáhnout si za její jednorázovou službu 0.50 EUR
Již druhý den si tato společnost stáhla 49.99 EUR
A takto si stahovala vždy k 26. v každém měsíci 49.99 EUR
Jelikož jsem "důvěřivej lajdák" a kartu používá pro platby po internetu manželka i syn, tak jsem na to přišel až nyní po několika měsících.
Po kozultaci s bankou jsem kartu vyměnil a zablokoval platby po internetu.
Jiné kroky jsem nepodnikl
Zrušení služby a vrácení peněz
|
Tweet |
Podnikatel je povinen informovat spotřebitele o ceně a dalších podmínkách služby, kterou nabízí. Spotřebitel je povinen platit pouze za službu, kterou si prokazatelně objednal - důkazní břemeno ohledně objednání leží na podnikateli. Ten tedy musí prokázat, že si spotřebitel službu objednal.
Podle stránek, kterou uvedl spotřebitel (geolite.mobi) jde o službu k lokalizaci mobilního telefonu. Na stránkách se lze snadno prokliknout k ceníku (https://geolite.mobi/pricing), kde je uvedena zkušební doba jednoho dne za 0,50 EUR a po 24 hodinách obnova na "balíček" za 49,99 EUR/měsíc. Toto prodloužení lze podle informací u ceníku zrušit.
Možnost zrušení během zkušebních 24 hodin je uvedena i v obchodních podmínkách (https://geolite.mobi/terms) v bodě 14. Zde je také uvedena nemožnost odstoupení od smlouvy (což je u podobných služeb běžné a v souladu se zákonem), nicméně je zde možnost zrušení - dokonce bez dalších poplatků. Neběží tedy výpovědní doba a spotřebitel má tak možnost ukončit závazek ihned.
Obecně nemusí být dobrým řešením zakázání plateb u služby, kterou si spotřebitel objednal, avšak v tomto případě je možné tímto postupem službu zrušit (bod 14, věta poslední obchodních podmínek). Závazek byl tedy dle našeho názoru ukončen a žádná ze stran již není povinna druhé něco plnit.
Domníváme se, že spotřebitel službu uzavřel a společnost tedy měla právo účtovat si zmíněné poplatky. Zároveň se domníváme, že je tento závazek již ukončen.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.