Společnost


SMARTOMAT s.r.o.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54149Neuznaná reklamace na chytrý náramek Smartomat Chicband

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 17 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.12.2021, před 3 lety

Jiří Gajdošík

Znění stížnosti

Dne 8.11.2021 jsem v souladu s Reklamačním řádem společnosti Smartomat s.r.o.uplatnil reklamaci na chytrý náramek Smartomat Chicband, varianta stříbrná, Kód: 695/ST, objednávka 11995507. Náramek byl zakoupen 20.11.2019. Do letošního léta fungoval bez problémů, poslední 2 měsíce se náhle začala zkracovat doba provozu po nabití, aktuálně je náramek funkční přibližně 12 hodin od ukončení nabíjení indikovaného vibracemi a plným sloupcem baterie na displeji. Po cca 12 hodinách se náramek "bez varování" vypíná a ztrácí se data ve spojení s mobilním telefonem.

Na webu při nákupu společnost výslovně uváděla, že výdrž baterie je po nabití 3-5 dnů, což na začátku užívání bylo splněno. Záruční lhůta náramku potvrzená výrobcem je 24 měsíců.

Po reklamaci emailem (podle reklamačního řádu společnosti) se mnou komunikovala nejprve M. B. M., reklamační specialista, později K. K., Provozní managerka / COO.

Společnost v reakci na reklamaci uvedla: "Životnost baterie je nejčastěji spjata s počtem nabíjecích cyklů, což se ovšem velmi špatně počítá a dokazuje. Proto se používá paušální doba životnosti 12 měsíců. Jedná se ale o životnost baterie nikoli o její záruční dobu!
Co to znamená v praxi? Pokud budete po roce užívání stroje reklamovat baterii, že vydrží pouze 20 minut, tak s reklamací neuspějete. Pokud vám ovšem baterie po roce užívání např. vyteče, jedná se o vadu materiálu nebo provedení a v tomto případě by měla být reklamace uznána.
Záruční doba na baterie je tedy 24 měsíců, ale nevztahuje se na pokles kapacity, která je způsobena běžným užíváním. V tomto případě se jedná o pokles kapacity baterie."

Požádal jsem tedy, zda je společnost schopna baterii ve výrobku vyměnit - samozřejmě za úplatu. Vyjádření společnosti bylo, že "bohužel hodinky mají baterii zatavenou do těla hodinek a není tak možné baterii vyměnit." Nicméně výrobek nepovažují za vadný a reklamaci neuznávají.


Produkt

Chytrý náramek Smartomat Chicband, varianta stříbrná, Kód: 695/ST, objednávka č. 11*****7 z 20.11.2019; pořizovací cena 1 690,-Kč


Požadované řešení

Z výše uvedeného vyplývá, že kapacita nevyměnitelné baterie v důsledku běžného používání výrobku v souladu s návodem postupně klesá v průběhu dvouleté záruční lhůty na hodnotu, která činí výrobek nefunkčním. Podle společnosti Smartomat s.r.o. se nejedná o záruční vadu, přestože dojde k poklesu kapacity baterie, jejíž záruční lhůta je rovněž 2 roky a je nedemontovatelná, nevyměnitelná a kompaktní součástí výrobku (se zárukou rovněž 2 roky). Argument, že by baterie mohla vytéci, je nerelevantní, protože náramek je kompaktní a nedemontovatelný. (Jediná možnost by byla výbuch baterie a destrukce produktu, k čemuž naštěstí nedošlo).

Z mého pohledu rovněž vyjádření: "Záruční doba na baterie je tedy 24 měsíců, ale nevztahuje se na pokles kapacity, která je způsobena běžným užíváním. V tomto případě se jedná o pokles kapacity baterie." je pro tento typ výrobku naprosto chybné. Počet nabíjecích cyklů hodinek nebyl u výrobku ani na webu definován, takže argument společnosti "Životnost baterie je nejčastěji spjata s počtem nabíjecích cyklů, což se ovšem velmi špatně počítá a dokazuje. Proto se používá paušální doba životnosti 12 měsíců. Jedná se ale o životnost baterie nikoli o její záruční dobu!" je rovněž nesmyslný.

V rámci reklamace jsem požadoval vrácení peněz za výrobek nefunkční v záruční lhůtě, posledním emailem manažerka společnosti reklamaci jednoznačně odmítla. Prosím o pomoc, protože se domnívám, že u podobných výrobků nebudu jediný, kdo si pořídí výrobek po určité době nefunkční, nicméně podle společnosti Smartomat nereklamovatelný.

Děkuji za poskytnutou pomoc!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2021 12:20, před 3 lety

Spotřebitel je podle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku oprávněn uplatnit právo z vady na věci, která se vyskytne v době 24 měsíců od převzetí. Zároveň je zde nutné zmínit ustanovení § 2167, který stanovuje výjimky, kdy právo z vady uplatnit nelze. Jedná se například o opotřebení věci způsobené obvyklým užíváním (písm. b) stejného ustanovení), či vyplývá-li to z povahy věci (písm. d) stejného ustanovení).

V případě uvedeném spotřebitelem společnost uznala, že je zde 24 měsíční záruční doba, nicméně zároveň odmítla uznat uplatnění práva z vady pro kratší životnost součástky. Domníváme se, že tento postup je v souladu se zákonem, neboť životnost baterie často 24 měsíců dosahovat nemusí, což zmiňuje samotný prodávající. Více k problematice záruk a reklamací lze nalézt v "Nejčastějších problémech" na našich stránkách (https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy), přičemž konkrétně tomuto problému se věnujeme v tomto odkazu: https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/jaka-je-zaruka-na-spotrebni-zbozi/32.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2022 14:32, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2022 15:01, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.