Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Několik let jsem využíval internet (Internet HD Stříbrný s O2 TV) od společnosti O2 Czech Republic a.s. Dostal jsem lepší nabídku a tak jsem se 3.11. rozhodl od O2 přejít k jinému poskytovateli. Po odchodu mi přišla faktura na služby, kde od 1.11. do 11.11. je účtován výše zmíněný internet. 12.11. byl přechod k jinému poskytovateli, takže tady vše v pořádku. Nicméně teď po mně chtějí, abych do 3.12. zaplatil O2 TV, kterou jsem nevyužíval a nevyužívám, a která byla k Internetu zdarma, prý tam běží výpovědní lhůta. V účtu jsem našel nový produkt - samostatnou O2 TV, u které mi účtují období od 3.11. do 31.11. Takže mi vlastně založili nový produkt a od 3.11. do 11.11. za něj chtějí zaplatit i přesto, že jej již mám k internetu zdarma a do 3.12. mám za něj platit, protože tak je nastavená výpovědní lhůta k něčemu, co jsem měl jako dárek.
Internet HD Stříbrný s O2 TV
Zrušení Internetu HD vč. nechtěné O2 TV ke dni přenosu internetu.
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněna uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.