Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Podávám stížnost na firmu Panasonic v Plzni, kde vyrábí DVD rekordéry, televizory a snad i další elektoniku.
Jedná se o to, že jsem zakoupil DVD rekordér této firmy v roce 2020,
s tím že ačkoliv je to vyrobeno v České republice, tak je to určeno
jen pro západní trhy a tím pádem to umí jen německy a anglicky.
Napsal jsem do Panasonicu mail, proč to tak je, a oni mi neurvale
napsali, že se o tom se mnou nebudou bavit. Podle mne to byl na 99%
cizinec, který neumí česky a sprostě mě odbyl. Prostě to prodávájí
bez českého návodu a je jim to jedno.
DMR-BST760/765
Rád bych dostál od Panasonicu písemné vyjádření v češtině proč to tak je
a snad i omluvu a dodání českého návodu.
|
Tweet |
K absenci českého návodu:
Prodávající je dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mimo jiné povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného zboží a o způsobu jeho použití. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu zboží, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti. Nemá-li výrobek přiložen návod v českém jazyce, jedná se zásadně o vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 písm. e) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Spotřebitel může v takové situaci uplatnit práva z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku).
Vhodným nárokem by v tomto případě nejspíše bylo dodatečné dodání návodu, případně sleva z kupní ceny.
K odbytí zaměstnancem:
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Pro úplnost uvádíme, že Panastore.cz nespadá přímo pod společnost Panasonic, ale je pouze autorizovaným prodejcem. Provozovatelem stránek je společnost Cinema shop spol. s r.o.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
My nejsme společnost Panasonic. Tato stížnost s námi nemá nic společného.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
S touto odpovědí nejsem vůbec spokojen a žádám po Panasonicu skutečné vyjádření, jinak to předám ČOI.
Prosíme spotřebitele o označení subjektu, od kterého zakoupil výrobek. Prodejce nemusí být zároveň výrobce. Údaje o něm jsou uvedeny obvykle v objednávce, případě v potvrzení o zakoupení apod.
Prodejcem výrobku je AB-Com se sídlem v Hradci Králové.
Tato stížnost směřuje ale vůči Cinema shop spol. s r.o. se sídle Hrazanská 35, Praha. Jde tedy podle nás o jiný subjekt. Stížnost z tohoto důvodu uzavíráme.