Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, ráda bych podala stížnost na společnost Ticketlive.cz, kde jsme si 24.1.2020 zakoupili vstupenky na koncert Scooter konaný 8.5.2020 v Pardubicích. Bohužel kvůli Covidu byl koncert přesunut na konec ledna 2021. Nevyhovoval nám termín uprostřed týdne v Pardubicích, chtěla jsem je vyměnit za koncert konaný v Plzni. Nejprve mi bylo oznámeno, že to není možné, že vstupenky nelze vyměnit ani vrátit. S tímto stanoviskem jsem nesouhlasila a nakonec nám vstupenky zaměnili na koncert v Plzni, ale s doplatkem rozdílné ceny. Bohužel i tento termín byl opět změněn na říjen 2022. To už nám zase termín v Plzni nevyhovoval z důvodu konání uprostřed týdne. Zažádala jsem si opět o záměnu na Pardubice. Situace se opakovala, s tím, že vstupenky nelze vyměnit ani vrátit. Nenechala jsem se odbýt s tím, že už jsem vstupenky jednou měnila. Nakonec se výměna do Pardubic podařila, ale opět s doplatkem. Bohužel termín, který je prakticky odsunut až na konec příštího roku, je pro nás daleko, a proto jsem se nakonec rozhodla vstupenky vrátit. Téměř dvouapůlletý posun /z 8.5.2020 na 8.10.2022/ se nám nelíbí.
Od prvopočátku přichází od společnosti Ticketlive.cz odpověď, že vstupenky jsou dle vyjádření pořadatele bohužel nevratné a ani je nelze vyměnit. Přitom ve všeobecných podmínkách na stránkách společnosti Ticketlive.cz není o nemožnosti vrácení či výměny ani zmínka. První zmínka o nevratnosti a nevyměnitelnosti vstupenek se objeví až v okamžiku zakoupení vstupenek na zaslaném souboru PDF.
Prosím o radu či pomoc, děkuji Hanka Ševčíková
vrácení ceny vstupenek /5200,-Kč/
|
Tweet |
Byla-li zrušena původní akce, má spotřebitel nárok na to, aby mu byla vrácena uhrazená cena vstupenky.
Došlo-li ke zrušení akce již před 19. květnem 2020, zákon č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí, se nepoužije. To pro spotřebitele znamená, že mu pořadatel nemůže vnutit voucher na náhradní kulturní akci proti jeho vůli, a spotřebitel má nárok na vrácení peněžních prostředků v přiměřené době po zrušení akce. Ta podle nás činí asi jeden měsíc.
Právo na vrácení peněžních prostředků je možné uplatnit vůči pořadateli akce. Tomu lze zaslat výzvu např. i na adresu sídla.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
nás tato situace velice mrzí, ale snažili jsme se Vám pokaždé vyjít vstříc, jak jsme jen mohli. My nejsme pořadatelem akce a není tudíž v naší kompetenci rozhodovat o změnách termínů, či refundaci vstupenek. Pokud jste naše všeobecné podmínky četla, pak jistě víte, že zakoupením Vstupenky vzniká právní vztah přímo mezi Zákazníkem a Pořadatelem. Bohužel neumíme ovlivnit ani situaci okolo epidemie koronaviru, ale pevně věříme, že příští rok se veškeré naplánované akce uskuteční tak, jak mají.
S pozdravem
TicketLIVE
Bohužel jsem se snažila spojit přímo s pořadatelem - jednatelem společnosti Eurostage Promotion s.r.o. prostřednictvím emailu, vůbec na něj nereaguje. Píšete, že věříte, že se příští rok akce uskuteční, tak jak mají. My jsme si, ale jako termín akce nevybrali až konec příštího roku. Pokud by náš zájem trval, chceme se sami rozhodnout, zda bychom si vstupenky koupili nebo ne, to je ale bohužel odvislé od toho, jestli nám bude vrácena částka za ty již zakoupené.
Pokud pořadatel akce nereaguje, ačkoliv má povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky, je vhodné ho vyzvat k plnění např. předžalobní výzvou (https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva).
Pokud nebude reagovat ani tehdy, je na zvážení, zda se se svými požadavky neobrátit prostřednictvím advokáta (www.dtest.cz/advokati) na civilní soud.
Z výše uvedeného vyplývá, že prostřednictvím této platformy, resp. ve vztahu těchto dvou subjektů není možné spor vyřešit k plné spokojenosti spotřebitele, který bude muset pravděpodobně jednat pouze s pořadatelem, a to i výše uvedenými nástroji.
Stížnost z těchto důvodů uzavíráme.