Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#54164Nedodání zboží, obchodník nekomunikuje

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2021, před 3 lety

Jarmila Ganderová

Znění stížnosti

22.11.2021 jsem si objednala u společnosti Okey
meteostanice Emos AOK-5018B a zaplatila objednávku.
23.11.2021 společnost poslala daňový doklad na přijatou platbu a oznámení, že objednáné zboží bude dodáno do 25.11.2021.
Zboží k 5.12.2021 nepřišlo.
30.11.2021 jsem zaslala dotaz na obchod, kdy bude zboží dodáno a odpověděli mi, že se ještě ten den ozvou, neozval se nikdo.
2.12.2021 jsem udělala opět dotaz a přišla zpráva, že přístí den se ozvou a zase nic.
Další den jsem se pokoušela dovolat, automat a když jsem byla přesměřována na operátora , byl obsazen a tak se to opakovalo a bez šance se dovolat.
Zboží stále nabízejí, že je skladem.
Hlavní chyba, že jsem platila dopředu.


Produkt

Meteostanice Emos AOK-5018B


Požadované řešení

Bez otálení dodat zboží, nebo okamžitě vrátit peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2021 16:25, před 3 lety

Odstoupení od smlouvy pro nedodání:
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupení od smlouvy bez udání důvodu:
Zároveň lze odstoupit od smlouvy i bez udání důvodu. Obecně je tak u distančních smluv možné ve 14denní lhůtě od převzetí zboží. Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.1.2022 15:22, před 3 lety

Dobrý den,

záležitost již byla vyřízena vrácením financí, prosíme tedy o uzavření stížnosti.

Děkujeme.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2022 16:59, před 3 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2022 10:15, před 3 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.