Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
13.1.2014 jsem zakoupila mobilní telefon Samsung Galaxy S2 v prodejně obchodu Levnejmobil v Ostravě Porubě, protože předchozí telefon mi byl odcizen a nutně jsem potřebovala náhradu. Již druhý den jsem si všimla, že se telefon rychle vybil a vypl. Později jsem si všimla, že se telefon vybíjí normálně do 15% baterie. Od 15% se do minuty vypne. Jelikož jsem problém chtěla řešit, ale nechtěla jsem být bez telefonu (platím si tarif s internetem v mobilu od kterého nelze 2 roky odstoupit) a náhradní telefon jsem doma neměla k dispozici, volala jsem prodejci, jestli při případné reklamaci půjčuje zákazníkům náhradní telefon. Projde oznámil, že nepůjčuje vůbec nic. Zkusila jsem si koupit novou baterii, protože mě napadlo, že by mohla být špatná baterka. Tím se bohužel nevyřešilo vůbec nic a závada přetrvávala. Tak jsem čekala až si přítel zakoupí telefon nový a půjčí mi svůj starý. Když jsem měla náhradní mobil nemeškala jsem a šla telefon reklamovat. Bylo to k mé smůle až po půlroční lhůtě, kdy jsem mohla odstoupit od kupní smlouvy. První reklamaci jsem šla vyřizovat 2.10.2014. Do protokolu jsem uvedla, že se telefon při 20-15% do minuty vypne, seká se a nezvládá běžné aplikace a funkce bez sekání. Prodejci jsem oznámila, že jsem si zakoupila i náhradní baterii, kterou jsem vzala sebou. Řekl, že to nepotřebuje. Do měsíce mi přišla odpověď - neuznaná reklamace, vada se neprojevila a byl preventivně přehrán software do továrního nastavení. Byla jsem rozčílená, odešla z prodejny s telefonem a při převzetí jsem podepsala s dodatkem, že "nesouhlasím". Natočila jsem důkazní video, jak se telefon vypíná. Druhá reklamace proběhla na začátku prosince 2014 - do protokolu jsem uvedla přesně to stejné a jako bonus jsem přidala důkazní video a 30.12.2014 mi bylo oznámeno, že reklamace byla neuznána z důvodu oxidace telefonu a že oprava bude provedena pouze na vlastní náklady a cenu určí technik. Jela jsem si pro telefon a ptala se, proč tohle neurčili už při první reklamaci. To, že to telefon dělá od novoty, je asi moje smůla, kterou těžko prokážu,protože jsem ho měla reklamovat dříve, ale proč se závada neřešila hned poprvé,ale až při druhé reklamaci?Požádala jsem o fotodokumentaci z reklamačního oddělení a na fotografii je uprostřed základní desky vyznačen malý puntík, kde se údajně vyskytuje oxidace. Telefon jsem převzala, opět podepsala papír a napsala, že nesouhlasím. Když jsem dorazila domu, marně jsem se snažila telefon zapnout. Nefunguje. Dle mého názoru, měli tohle řešit už při první reklamaci, což zanedbali. Dále by se dalo řešit, jestli oxidaci uprostřed telefon jsem mohla způsobit sama, protože kdyby mi telefon spadl do vody, určitě bych neměla tu drzost někomu tvrdit, že to není pravda a dále by byl zoxidovaný asi všude uvnitř. Kdybych ho vystavovala nadměrné vlhkosti - oxidace by byla někde zkraje. A to, že mi vrátili po uvedení stejné závady a najedou je zde oxidace a telefon už vůbec nejde zapnout? To absolutně nechápu. Takže - kdybych telefon nešla reklamovat vůbec, asi bych udělala lépe, protože by mi teď fungoval alespoň z 80%. Prosím o radu. Četla jsem něco o odborném znalci, případně ČOI, která může řešit to, že první reklamaci zanedbali. Děkuji
Samsung Galaxy S2 IMEI: 35970450671332
V první řadě jsem chtěla telefon opravit, protože jsem si ho koupila podruhé (první mi byl odcizen) a byla jsem s tímto předešlým kouskem velice spokojená. Po tom, jak se projevilo reklamační oddělení se svým jednáním bych chtěla vrátit peníze a telefon zakoupit úplně jinde.
|
Tweet |
V tomto případě doporučujeme konzultaci se soudním znalcem, který může určit příčinu reklamované závady. Oprávněně zamítnuta může být reklamace z důvodu, že oxidace je příčinou vytýkané vady. Vzhledem k tomu, že se dle spotřebitelky vyskytuje závada od počátku, je možné, že příčina může spočívat v něčem jiném.
V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitelky, má právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Česká obchodní inspekce nemůže posuzovat, zda reklamace byla oprávněně zamítnuta nebo nikoli. V této záležitosti kontroluje pouze, zda prodávající splnil povinnosti vyplývající z § 19 zákona o ochraně spotřebitele.
Prodávající nás požádal o vložení následujícího komentáře:
Dobrý den, paní Kvitová,
při Vaší reklamaci jsme postupovali správně. V případě první reklamace se závada v servisním středisku opravdu neprojevila. První reklamace Vám byla vydána dne 23. 10. 2014. Druhá reklamace přijata ke dni 4. 12. 2014 jedná se o dobu jednoho měsíce, kdy jste mobilní telefon dále používala po první reklamaci, a v tuto dobu mohlo dojít k oxidaci přístroje – samozřejmě vyjádření můžeme podložit vyjádřením servisního střediska. Bohužel nemůžeme brát v potaz informaci od zákazníka, že mobilní telefon je vadný již od jeho nákupu, když první reklamaci přístroje evidujeme ke dni
2. 10. 2014 a nákup byl učiněn 13. 1. 2014.
Ohledně zapůjčení mobilního telefonu po dobu reklamace nejsme povinni náhradní mobilní telefon poskytovat. Vše se odvíjí od zásob mobilních telefonů, které jsou určeny k těmto účelům, které mají prodejci k dispozici na prodejně (omezené množství náhradních telefonů).
Na závěr: Mobilní telefony jsou v záruce u výrobce a ten má určené své servisy k provádění záručních oprav, do jednoho z nich pravidelně telefony zasíláme k opravě. Obě Vaše reklamace byly do servisu zaslány. Chápeme Vaše rozčilení, ale my jako prodejci telefony neopravujeme ani neděláme diagnostiku, to co napíše autorizovaný servis je pro nás směrodatné.
Děkujeme za pochopení.
S přáním hezkého dne
Ryšová Magdaléna
Levnejmobil.cz
Autorizovane stredisko vystavi radny protokol s danymi nalezitostmi a ne papir, na kterem je napsana jedna veta o oxidaci - ktera evidentne nebyla zpusobena mou vinou-vodou. . A razitkem Vaseho obchodu. Neni tam jmeno technika, nazev a adresa servisu - jiz nekolikrat jsem po Vas kontakt chtela a na ten, co jste mi dali nikdo nereaguje. Doporucuji, at si prectete diskuzi na Heurece, nejsem jedina, koho tahate za nos, akorat mate vse skvele vymyslene,ze je na Vas kazdy kratky. . Napr-predmet podnikani-prodej pouziteho zbozi, to by mozna i vysvetlovalo "vyrobni vadu"... uz je to v reseni i u COI.
Taky Vam preji pekny den
Prosíme spotřebitele o dodatečné informace o tom, v jaké fázi se stížnost nachází a její případné uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.