Společnost


Sconto Nábytek, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:133
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 42 stížnostech.

#54181Neuznaná reklamace poškozené sedací soupravy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.12.2021, před 3 lety

Martin Rippl

Znění stížnosti

Dobrý den,

v neděli 28. 11. 2021 jsem ve Scontu po předchozí objednávce vyzvedl sedací soupravu FRAY, kterou jsem si sám a ve svém autě dovezl domů a ještě to odpoledne ji začal skládat. Venku sněžilo a sedací souprava byla zabalená v kartonech a igelitech, takže jsme ji na místě samozřejmě nerozbalovali, abychom ji v pořádku převezli domů.

Při montáži (strana 4 dle přiloženého návodu) a po rozepnutí jedné části pohovky zjistili, že je vnitřek zničený a evidentně nesprávnou a hrubou silou smontovaný. Rozdíl je přitom na první pohled patrný, protože je jednak prasklá deska a zatímco na jedné straně jsou šrouby úhledně navrtané, na druhé jde vidět, že jsou některé až příliš zaražené, některé dokonce extra vypodložené a jde vidět i prázdná "nepoužitá" díra pro šroub. V důsledku toho je deska prasklá jak z boku, tak při čelním pohledu.

Ještě ten den jsem proto vše detailně nafotil, a to i z profilu, kde je to nejvíc patrné, a zadal jako reklamaci. Ve středu 1. 12. mi přišlo zamítnutí reklamace s tím, že se "jedná se o mechanické poškození způsobené nevhodnou manipulací". Ze všech fotek je přitom zřejmé, že zboží muselo být poškozené už při vyzvednutí, jen prostě není možné začít skládat pohovku někde na parkovišti a vše si detailně zkontrolovat.

Od té doby se marně snažím dovolat znovuotevření reklamace a pořád jen slyším, že je nadřízený na služební cestě - nejdřív se měl vrátit 3. 12. a nejpozději dnes (6. 12.) se na celou věc podívat, ale po dnešním hovoru mi bylo sděleno, že je na služební cestě až do středy (8. 12.). Na vyžádaném telefonním čísle mi to nikdo nebere.

Nákup byl proveden ve Sconto Černý Most.


Produkt

Sedací souprava FRAY, č. produktu: 413939700


Požadované řešení

vyzvednutí vadného kusu a doručení nového - vzhledem k výraznému poškození vnitřní desky mám obavu o nosnost a s tím spojenou životnost výrobku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2021 13:40, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.12.2021 09:15, před 3 lety

Dobrý den,

se zákazníkem jsme již celou záležitost po dohodě vyřešili.

S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2022 16:49, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.3.2022 17:57, před 3 lety


Martin Rippl

Dobrý den,

mockrát děkuji za pomoc - vše se nakonec vyřešilo a zboží bylo vyměněné za nový a bezchybný kus.


S přátelským pozdravem,

Martin

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.3.2022 08:56, před 3 lety

Předpokládám, že dTest případ na základě informace od zákazníka uzavře.

J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.3.2022 10:01, před 3 lety

Na základě vyjádření smluvních stran stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.