Společnost


Cestovní kancelář FISCHER, a.s.

Počet nahlášených stížností:130
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54188K dnešnímu dno nám nebyla vráceny finanční prostředky za uznanou reklamaci zájezdu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
06.12.2021, před 3 lety

Jaroslav Zahrádka

Znění stížnosti

Dobrý den,
v září letošního roku jsme absolvovali zájezd s CK Fischer do Egypta. Tento zájezd jsme řádně reklamovali z důvodu jednak dopravy a dále z důvodu jiného ubytování než jsme měli uhrazeno. Částečně nám byla reklamace uznána ve výší 1 500Kč s tím, že nám bude tato finanční částka převedena na účet s tím, že jsme limitováni termínem převodu do 28.10.2021.Pokud do této doby tento převod nestihneme, bude nám zaslána emailem po tomto termínu na uvedenou částku slevová poukázka na příští zájezd! S tím jsme nesouhlasili a termín jsme nestihli z důvodu pokračování reklamace., Poté nám byla ihned tato poukázka odeslána. Samozřejmě jsme ji omítli s tím, že s CK Fišer již neuvažujeme o žádném zájezdu a nepřijali jsme ji jako plnění naší reklamace. Do dnešního dne
jsme tuto částku nedostali na náš účet i přes to, že jsme v říjnu/listopadu číslo našeho účtu do CK Fischer již zaslali a vyzvali jsme CK Fischer k zaslání již přiznané částky 1 500Kč. Jakoukoliv jinou formu plnění jsme vždy odmítli.

Domníváme se, že není možné jakkoliv časově podmínit čerpání přiznané částky již uznané reklamace a vytvářet tak nátlak na nás nátlak s tím, že jsme neměli možnost dříve náš úče zaslat s ohledem na nadále probíhající reklamaci zájezdu.

Děkujeme za případnou pomoc!
Věra a Jaroslav Zahrádkovi
Turnov


Produkt

CK Fischer číslo zájezdu 1239***6


Požadované řešení

Úhrada částky 1 500Kč na náš účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.12.2021 16:48, před 3 lety

Pro úplnost nejprve uvádíme, že neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady. Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li přiměřenou lhůtu k odstranění vad, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je vhodné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.

Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.

Uzná-li podnikatel reklamaci jako opodstatněnou je povinen vrátit spotřebiteli přiměřenou část kupní ceny zájezdu. Podnikatel by měl bez zbytečného odkladu vrátit stanovenou část kupní ceny v penězích. Podnikatel může vystavit spotřebiteli poukaz na další služby pouze v případě, kdy s vystavením poukazu spotřebitel výslovně souhlasí. Není možné spotřebiteli vnutiti poukaz proti jeho vůli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2021 11:04, před 3 lety

Spotřebitel se na nás obrátil s žádostí o doplnění některých údajů ke své stížnosti. Z tohoto důvodu na něj stížnost přeřazujeme zpět.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.12.2021 11:08, před 3 lety


Jaroslav Zahrádka

Přikládám kompletní dokumentaci ke sporu.
J.Zahrádka

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2021 18:02, před 3 lety

Stížnost přeřazujeme opětovně na spotřebitele, aby měl možnost znovu doplnit dle jeho názoru podstatné informace.

K poskytnutému materiálu lze uvést, že kromě reklamačního nároku, který je zmíněn v našem původním vyjádření, existuje i náhrada za újmu způsobenou tzv. ztrátou radosti z dovolené (§ 2543 občanského zákoníku).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2022 09:32, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2022 16:49, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.