Společnost


innogy Energie, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:36
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54198Smluvní pokuta 28 800 je splatná již 13.12.2021 za nedodržení smlouvy.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.12.2021, před 3 lety

Alena Staňková

Znění stížnosti

Dne 29.10.2021 jsme já moje sousedka uzavřely po internetu smlouvu na dodávku plynu. Potom jsme ještě šly na eon to bylo 11.11. 2021,tam jsme uzavřely smlouvu na dodávku elektřiny na chatu. Pracovník eonu na přepážce nám řekl, že eon nabízí plyn za lepší cenu a že můžeme ještě od té smlouvy u Innogy odstoupit ve lhůtě 15 dnů, ale musíme tu výpověď podat rychle. My jsme tu výpověď poslaly ještě toho 11.11.2021 a již druhý den mi přišel od pošty e-mail, že zásilka/výpověď/ byla doručena. Tedy 12.11.2021. Měly jsme tedy za to, že vše je v pořádku. Na pobočce eonu jsme tu smlouvu na plyn uzavřely. To bylo tedy toho 11.11.2021. Innogy nám napsalo, že ukončení smlouvy akceptuje, a uvedená smlouva ze dne 29.1O.2021 zanikne ke dni 15.12.2021. To bylo 28.11.2021. Ale dnes to je 6.12.2021 jsme dostaly od Innogy smluvní pokutu- já ve výši 28 800,- a sousedka ve výši 14 500 Kč. A to oboje s datem splatnosti už 13.12.2021. Byly jsme na Innogy a tam se taky divili,ale potom telefonovali a dověděli se, že eon nedodržel správný postup a že měl začít dodávat elektřinu až 16.12.2021 a on začal dodávat už 1.12.2021. Byly jsme i na eonu a tam nám pracovník řekl, že je to hloupost. Ale pokuty jsou splatné 13.12. co s tím. děkuji


Požadované řešení

Zrušení smluvní pokuty


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2021 10:57, před 3 lety

Ze stížnosti vyplývá, že spotřebitel využil výpověď, přesto se vyjádříme jednak k (i.) výpovědi, jednak k (ii.) odstoupení od smlouvy, neboť v energetice lze pro zrušení smlouvy uzavřené na dálku využít obě dvě možnosti.

Byla-li mezi dodavatelem energií a spotřebitelem uzavřena smlouva o dodávce energií na dálku (např. po internetu nebo po telefonu), má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dní (§ 1829 občanského zákoníku). Lhůta pro odstoupení od smlouvy běží ode dne uzavření smlouvy (§ 11 a odst. 2 energetického zákona). Je plně postačující, pokud je v této lhůtě odstoupení od smlouvy spotřebitelem odesláno; není nezbytné, aby v této lhůtě bylo zároveň dodavateli doručeno (př.: Bylo-li odstoupení odesláno 13. den lhůty a doručeno 15. den lhůty, jde o včas provedené odstoupení od smlouvy).

Mimo to má spotřebitel možnost využít výpovědi (§ 11a odst. 3 energetického zákona). Lhůta pro vypovězení smlouvy běží ode dne uzavření smlouvy a končí 15. den po zahájení dodávek. Je plně postačující, pokud je v této lhůtě odstoupení od smlouvy spotřebitelem odesláno; není nezbytné, aby v této lhůtě bylo zároveň dodavateli doručeno.

Odstoupení od smlouvy provedené včas (ve 14denní lhůtě) nelze spojit se sankcí. Pokud dodavatel spotřebitele přesto pokutuje, popř. od něj požaduje proplatit ušlý zisk nebo obdobný poplatek, jde o neoprávněný požadavek. Stejně tak nelze se sankcí spojit ani výpověď provedenou včas. Výkon práva nelze ani v jednom případě sankcionovat.

Odstoupení od smlouvy je jednostranné právní jednání. To znamená, že k jeho účinnosti není potřeba souhlas/potvrzení druhé strany. Jediný předpoklad pro účinnost odstoupení je, že bylo dodavateli doručeno, resp. bylo mu doručovatelem (je-li zasláno poštou) řádně nabídnuto k převzetí. Pokud tedy bylo odstoupení oprávněné - přičemž z obsahu stížnosti plyne, že oprávněné bylo - nevyžaduje se jakékoliv potvrzení od dodavatele. To samé platí obdobně pro výpověď.

Nebude-li spor mezi dodavatelem a spotřebitelem vyřešen prostřednictvím této služby smírným způsobem, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad (www.eru.cz), popřípadě na advokáta, resp. civilní soud.

Společnost innogy Energie, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:

Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:

- nonstop zákaznická linka 800 11 33 55
SKYPE: kontaktnicentrum innogy
E-MAIL: info@innogy.cz
Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.innogy.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/

S ohledem na princip dobrovolnosti služby smírného řešení sporů jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.