Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
DNE 29.01.2020 JSEM ZAKOUPIL ML1042:Kancelářské křeslo
MULTISED Komfort BZJ 403S
kožené nosnost 150 kg KŘESLO JSEM JIŽ TŘIKRÁT REKLAMOVAL A VADA SE STÁLE OBJEVUJE.
NA RADU D TESTU JSEM SEDMÉHO LISTOPADU 2021 POSLAL ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY. SUPERKANCL MI ODEPSAL ŽE REKLAMACI NEUZNAVA.ZE JSEM JI ZPUSOBIL CHYBNYM NASTAVENIM PRUŽINY. ZDE OVŠEM NENÍ ŽADNA STUPNICE A KŘESLO JE DO 150 KG. JA VAŽÍM 116KG.PŘI POSLEDNÍ REKLAMACI MI MECHANISMUS KŘESLA JIŽ PO DRUHÉ VYMĚNILI A JA JSEM NECHAL NASTAVENÍ JAK MI HO POSLALI.OPET MECHANISMUS PRASKL A MĚL JSEM ZDRAVOTNÍ PROBLEMY S PÁTEŘÍ NEBOT OPĚRADLO SE PRUDCE UVOLNÍ.BYL JSEM NA MAGNETICKÉ RESONANCI S VYHŘEZLOU PLOTYNKOU. JIŽ SE NA KŘESLE BOJÍM SEDĚT.VADNÉ KŘESLO JSEM JIM NA JEJICH ŽADOST ODESLAL ASI PŘED TŘEMI MĚSÍCI S TIM ŽE HO JIŽ NECHCI DODNES NEMAM PENÍZE ZPĚT. PŘEDEM DEKUJI ZA POMOC V MÉ SITUACI
TŘIKRÁT PRASKNUTI MECHANISMU NASTAVENÍ PRVNÍ ASI PO TŘECH TÝDNECH UŽÍVANÍ
Kancelářské křeslo
MULTISED Komfort BZJ 403S
VRÁCENÍ PENĚZ
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.