Počet nahlášených stížností: | 787 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Od prodejce lidl jsem si minulý rok zakoupil brusku na dřevo a přestala fungovat letos v září. K nahlášení reklamace jsem se dostal až 19.10. 5ídil jsem se podle instrukcí na internetu, což obnáší vyplnění oznamovacího formuláře na internetu a následná emailová komunikace, která byla zakončena slovy produkt můžete odevzdat na jakékoliv prodejně a nebo nám jej zaslat poštou. Já si vybral odevzdání na prodejně protože jezdím všude autem a tak to pro mne bylo jednoduší. A tak sem produkt odevzdal a převzal jej vedoucí prodejny, ale vedoucí si ode mne nevzal ani fakturu ani jméno ani nic jiného. Bylo mi to divné, ale on je zaměstnanec a vedoucí prodejny tak asi ví co dělá. Ale pro jistotu sem si nechal dát razítko a podpis na fakturu, takže vše mohu holožit. A ímto úkonem skončila celá reklamace. Lidl mi přes email rekl, že si mam jít sám řešit na prodejnu s vedoucím tuto reklamaci. Na to jsem jim odvětil že se asi zbláznili, že to je jejich práce a né moje. Ja splnil všechny úkony, které po mne chtěli a tak nevím proč bych měl jezdit do prodejny a něco tam řešit. Na to ještě odpoveděli ať jim zašlu reklamační list (který sem nedostal), tak sem jim poslal fakturu kde je podpis vedoucího a datum odevzdání a tím komunikace skončila a od té doby už nekomunikují. Odevzdání proběhlo 19.10 do dnes 6.12. nemám jedinou zpravu o postupu mé reklamace...
PARKSIDE® Multibruska PMS 160 A1/č.p.100285523
Vrácení peněz tak jak mi bylo samotným lidlem řečeno...
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,pane Cívko, děkujeme Vám za upozornění. Mrzí nás, že Vaše reklamace nebyla dosud vyřízena, bohužel my zde nedokážeme posoudit, z jakého důvodu tomu tak je. V pořádku to však určitě není a rozhodně se nejedná o standard. Prosíme Vás, abyste se znovu obrátil přímo na náš zákaznický servis; buď prostřednictvím bezplatné linky 800 115 435 či kontaktního formuláře na našich webových stránkách. Z důvodu velkého počtu dotazů, které mají odpovědní kolegové denně k řešení, se může doba zpracování písemných požadavků i čekání na lince prodloužit; za tuto skutečnost se Vám rovněž omlouváme. Kolegové vše prověří a sdělí Vám následně více, my Vám z naší strany zde nemáme možnost poskytnout jiné vyjádření, neboť nedisponujeme přehledem reklamací zákazníků a nemáme možnost situaci řešit. Nebyla-li však dodržena zákonná lhůta, vzniká Vám automaticky nárok na vrácení peněz za reklamované zboží. S pozdravem Lidl Česká republika v.o.s.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.