Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážení přátelé.
Zakoupil jsem výrobek společnosti Lenovo a to mobilní telefon LENOVO A 606. U tohoto telefonu byl však velmi krátký uživatelský manuál (viz. oficiální distributor http://www.o2.cz/_pub/f0/77/8/389318_990373_lenovo_a606_qsg_cs_en_v1._0_20140808.pdf), který nedokázal popsat všechny možnosti ovládání telefonu.
Telefon jsem vrátil, a mám neodbytný pocit, že by si to společnost LENOVO neměla vůči českým spotřebitelům dovolit. Pokud mám pravdu, měli bychom dát najevo takovýmto firmám, že se o české zákazníky musí lépe starat.
Děkuji za podporu.
A.Táborský
PS: Ten samý problém je u mobilu mojí dcery s telefonem GOCLEVER QUANTUM 450 www.goclever.com/support
Podat stížnost ČOI, pokud mám pravdu.
|
Tweet |
Prodávající je dle zákona o ochraně spotřebitele povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků nebo charakteru poskytovaných služeb, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby, jakož i o riziku souvisejícím s poskytovanou službou. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné.
Je-li třeba, aby při užívání věci byla zachována zvláštní pravidla, zejména řídí-li se užívání návodem, je prodávající povinen spotřebitele s nimi seznámit, ledaže jde o pravidla obecně známá. Prodávající musí zajistit, aby tyto informace byly poskytnuty v českém jazyce.
Posouzení splnění výše uvedené informační povinnosti náleží České obchodní inspekci, které může dát podnět i spotřebitel, domnívá-li se, že prodávající neplní povinnosti vyplývající ze zákona o ochraně spotřebitele.