Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#54212Zamítnutá reklamace zřejmé konstrukční vady výrobku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 11 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
07.12.2021, před 3 lety

Lukáš Chládek

Znění stížnosti

27. 6. 2021 jsem jako firemní zákazník zakoupil jsem herní notebook GIGABYTE AERO 15 OLED XD (ROZBALENO).

Notebook jsem k síti po většinu času měl připojený ethernet kabelem, proto jsem si vady bezdrátového připojení všiml o pár měsíců později.

Popis závady: Výrazně kolísá stabilita bezdrátového připojení, až tak že dochází k odpojování ze sítí, přestože je laptop fyzicky bez překážek v blízkosti routerů. Toto se děje stále, ačkoliv problém se projevuje výrazněji zejména při zátěži GPU. Děje se tak v sítích obou pásem 2.4GHz i 5Ghz a v různých generací wifi (802.11n, 802.11ac, 802.11ax...) a v kombinaci s různými routery => problém tedy nespočívá v lokálním prostředí.
Kvůli této vadě je tedy notebook nepoužitelný zejména pro svůj prezentovaný účel "herní notebook" - online hru prakticky nelze hrát (odezva stoupá do stovek ms, a odpojuje se). Závada je velmi problematická i při práci (např. neustálé odpojování od firemní VPN).

Zkusil jsem různá potencionální sofwarová řešení různé konfigurace adaptéru, verze ovladačů, verze OS atd. a usoudil, že se jedná o HW problém, což mi bylo potvrzeno nalezením shodných diagnóz tohoto modelu dalších nešťastných majitelů na internetu - očividně se jedná o konstrukční vadu, která způsobuje buď výkyvy napětí wifi modulu nebo nějaké rušení signálu ostatními komponenty.

ID reklamace: ASRE218***19
19.9.2021 jsem s výše uvedenou závadou notebook reklamoval, 22. 10. 2021 reklamace vyřízena s jednoslovným popisem "opraveno".

Ten samý den jsem zjistil, že problém je stále přítomen.

ID reklamace: ASRE219***77
23.10. 2021 jsem reklamoval notebook na stejnou závadu znovu,
následující den 24.10.2021 bylo systému jasně uvedeno, že byl produkt otestován na reklamovanou závadu - chápu tedy, že zaměstnanec Alzy závadu úspěšně diagnostikoval a odeslal notebook do servisu.
22. 11. 2021 jsem informován, že reklamace byla zamítnuta s tím, že se závada v servisu neprojevila.
Závada je očividná a pochybuji, že servis neumí diagnostikovat bezdrátové připojení.
Produkt byl dodán společností Wedo 1.12.2021 tzn. na cestě z Klecan na Žižkov (18km) 9 dní - cílené zdržování zásilky?

Výsledek: 74 dní bez notebooku, závada trvá, zamítnutá reklamace.
Celé to na mě působí jako hra o čas a sázka na to, že reklamaci nebudu dále právně řešit, což je trochu naivní představa u notebooku za 60.790 Kč
a moc nerozumím přístupu, kdy společnost riskuje ztrátu dlouholetého zákazníka, místo uznání očividné konstrukční vady výrobku a vystavebí dobropisu, za který bych u ní okamžitě pořídil podobný notebook.

Rád bych se zeptal poradců dTestu, zda je možné znaleckým posudkem zvrátit stav zamítnuté reklamace na uznanou, abych při následující 3. reklamaci na stejnou vadu mohl okamžitě odstoupit od kupní smlouvy.
A dále zda je možné nějaké odškodění za ztracený čas zamítnutou reklamací a jejím řešením.


Produkt

Herní notebook GIGABYTE AERO 15 OLED XD (ROZBALENO)


Požadované řešení

Uznání reklamace a vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2021 11:53, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.12.2021 09:53, před 3 lety

Dobrý den, děkuji Vám za Vaši zprávu a za součinnost při řešení případu. Zákazníka jsme ke dni 10.12. 2021 kontaktovali na jeho e-mailovou adresu. Zde jsme uvedli, že pokud se závada stále projevuje, má spotřebitel právo na zadání nové reklamace, společně s doložením servisního protokolu z reklamace předešlé. Může zde rovněž detailněji popsat, za jakých podmínek se závada projevuje a z naší strany dojde opět k zaslaná k provedení diagnostiky.
Na vyřízení reklamace se u fyzických osob vztahuje zákonná lhůta 30 dnů a v průběhu této doby se na zákazníka poté s vyřízením znovu obrátíme.
Zákazník může rovněž využít názor soudního a tento názor nám poté předat k dalšímu řešení.
Děkuji Vám za Vaši odpověď a přeji Vám hezký zbytek dne. S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2022 17:02, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2022 13:41, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.