Společnost


IMEX - Bohemia s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54221Odstoupení od kupní smlouvy a zadržování zálohy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.12.2021, před 3 lety

Marcela Buricova

Znění stížnosti

Dne 11. 9. 2021 jsem si na prodejně objednala sedací soupravu s dobou dodání 6-8 týdnů. Na prodejně jsem složila zálohu ve výši 5 000 Kč s tím, že až bude sedací souprava připravena k vyzvednutí, budu o tomto telefonicky informována.
Jelikož jsem ke dni 2. 12. 2021 nedostala ze strany prodejce žádnou informaci o stavu objednávky, či dokonce o možnosti vyzvednutí zboží, e-mailem jsem prodejci sdělila odstoupení od kupní smlouvy s tím, že nebyly dodrženy ujednané podmínky dodání zboží, a žádám tak o vrácení zálohy (nikde navíc nebylo domluveno, že se jedná o nevratnou zálohu).
Po zaslání odstoupení od kupní smlouvy, se mi prodejce ozval, že zboží je připraveno k odběru již více než 5 týdnů a mám si jej vyzvednout. Znovu jsem sdělila, že o zboží jsem měla zájem ve sjednaném termínu a žádám o vrácení zálohy, jelikož jsem o možnosti vyzvednutí nebyla informována.
Prodejce nyní odmítá vrátit zálohu s tím, že jsem se měla sama informovat, zda je zboží připravené k vyzvednutí. Domnívám se však, že tato povinnost je na straně prodávajícího.


Produkt

sedací souprava - edition, cena 40 600 Kč + 5 000 Kč záloha


Požadované řešení

Vrácení zálohy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2021 16:45, před 3 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky). Je v zájmu prodejce, aby spotřebitele informoval, že je možné si zboží vyzvednout, protože nárok na vyplacení kupní ceny má prodejce až v okamžiku, kdy si spotřebitel zboží od prodejce nebo od dopravce přebere.

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2022 11:22, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.