Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
Budte zdrávi.Bydlím na vsi,jsem senior a provozuji nezávislou činnost(řezbář,malíř aj.),takže poměrně často využívám vaši službu PPL.Vždy jsem byl spokojen tj.včas,ochotně..v pohodě.Až na tentokrát.Objednal jsem peřinu v Písku.Podnik zaslal to okamžitě,též vaše služba snažila se zřejmě ihned..nevím z jakého důvodu(byl jsem celý den doma a na telefonu)byla zásilka ponechána na výdejním místě v České Kamenici.To se asi stane,bylo zrovna nasněženo a u nás to je do kopce.Zajel jsem tedy do ČK,napsal si na lístek PIN a dostavil se na výdejní místo.Bylo zavřeno(15hodin),vrátil se tedy za hodinu.Pán mi řekl,že musím mu ukázat SMS zprávu v mobilu.Vysvětlil jsem mu,že jsem sms zprávy smáznul a že mu ukážu jednak PIN,zapsaný a jednak OP.Odmítl mi balík vydat.Nemám int.v mobilu(a myslím,není to má povinnost),takže email jsem použít nemohl.Zkrátka balík nevydal.Zmohl jsem se na to,že jsem mu řekl , že"je divnej chlap".Poté jsem třikrát konzultoval,jak se dostat k balíku s vaší službou na 225331500.Zaslali mi novou sms,to jsem se ale už do ČK nemohl dostat(je to z Kytlic 10km) a měl jsem i jiná vyřizování.
Pokusil jsem se ještě řešit vaší službou,ta mi ale hlásila,že pokud je balík na výd.místě nemohu nic řešit..
Dnes tedy opět kontaktoval jsem a urgoval 225331500,slečna mi sdělila,že kamerový system na výdejním místě doložil mé arogantní chování a že jsem po pracovníkovi "hodil"papírek s PINEM.Prosím prověřte to,nic jsem po něm neházel.
1Má otázka zní----Nestačí k vyzvednutí zásilky Pin a občanský průkaz?Má snacha pracuje v České Lípě,též na výdej.místě a sdělila mi,že stačí.(ing.Š.)
2Proč vlastně musím se zabývat výdejním místem,když jsem objednal na adresu mého bydliště.("zabiju jedno odpoledne a najedu 20km(pokud tam pán bude),já najel 40km)
Na závěr chci vám jen říci,že nejsem stěžovací typ a píšu něco podobného snad poprvé,ale přeci jen mi stále nejde do hlavy,proč jsem nedostal ten balík?
Děkuji vám za vyřízení mého dotazu,přeji pěkné vánoce.
Rád bych,aby balík došel na adresu,tak,jak bylo objednáno
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Co se týká náhrady škody, dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Máme za to, že spotřebitel může po společnosti žádat i náklady spojené s dopravou do tzv. parcelshopu. Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,40 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 589/2020 Sb..). Upozorňujeme však, že dle § 1925 občanského zákoníku platí, že čeho lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění (tj. v reklamačním řízení), toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu (tj. např. z titulu náhrady škody).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.