Společnost


KTST s.r.o.

Počet nahlášených stížností:40
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54224Neoprávněná pokuta

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 11 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
07.12.2021, před 3 lety

Ivan Vlčan

Znění stížnosti

Prý podepsaná objednávka na služby- pořádání energetické soutěže, přitom o ničem nevím, že bych někomu podepisoval. Od strany vymahatele není dodáno ani číslo objednávky, nebo kdy byla objednávka provedena a jakým spůsobem.


Požadované řešení

Odstoupení od požadavku na zaplacení dané faktury.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2021 10:49, před 3 lety

Ohledně smluvní pokuty za nedodržení smluvní povinnosti je klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu (sp. zn. I. ÚS 3512/11) v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistá tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka (nebo vůbec neexistoval), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat.

Společnost KTST s.r.o. se zabývá zprostředkováváním uzavírání smluv o dodávkách energie. Často uzavírá smlouvy s dodavateli energií na základě plné moci, kterou jim dal spotřebitel. Jestliže spotřebitel někdy takovou plnou moc společnosti poskytl a nemá zájem na jejich službách, doporučujeme tuto plnou moc odvolat.

Vymáhání smluvní pokuty je možné jen pro porušení smlouvy. Jestliže spotřebitel smlouvu neuzavřel, patrně nebude ani důvod k vymáhání smluvní pokuty.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2022 16:24, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.