Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Vysavač Tesla mi byl doručení fungující napůl, už po rozbalení bylo vidět, že přede mnou předmět někdo měl, po vyzkoušení nefungovala UV lampa ( koukala jsem se na YouTube od Tesli jak to má správně fungovat) poslala jsem zboží skoro hned českou poštou nazpátek. Napsala jsem jim mail že chci vrátit peníze. Což se nestalo řekli mi že jsem propasla termín. Nákup 16.11. doručení na reklamační sklad 23.11. pak mi napsali 6.12. že zamítli moji žádost a hned poslali obrat vysavač s tím, že to dali do autorizovaneho servisu, a že to funguje, což nebyla pravda paní na jejich lince říkala že koukal na to jejich technik a jen mi do mailu napsali, zákaznická linka pro další telefonat pouze automat,mám strach znovu otevřít krabici
Název produktu: TESLA LifeStar UV550 - ruční antibakteriální vysavač s UV-C lampou
Vrácení peněz za nefunkční předmět
|
Tweet |
Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá. V případě odstupování od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží jsou na rozdíl od jiných případů odstupování zákonem přesně vymezeny lhůty, v nichž je zapotřebí jednat. Odstoupení je jednostranný právní úkon, není tedy k odstoupení vyžadován souhlas druhé strany.
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Taková skutečnost nenastala, není tedy důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.
Občanský zákoník tedy neumožňuje pozdržení platby v případě poškození zboží spotřebitelem. V takové situaci je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vrácené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace. (Vzhledem k tomu, že při předání zboží na něm nebylo žádné poškození, což zaměstnanec prodávajícího při kontrole sám potvrdil, ke snížení hodnoty zboží nedošlo, resp. pokud by i došlo, měl to zjistit zaměstnanec, který věc přebíral.)
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Kazilovská, už jsme spolu komunikovali mailem. Ještě jednou jsem prošel celou Vaši stížnost, ale v našem postupu neshledávám pochybení. Produkt jste zakoupila 16. 11. Dne 17. 11. 2021 jste závadu nahlásila jako reklamaci. Produkt jsme na naše reklamační oddělení obdrželi dne 23. 11. 2021 a ten stejný den jsme ho odeslali do autorizovaného servisu Inter – SAT. Servisní středisko reklamaci vyhodnotilo jako neoprávněnou s popisem: „Výrobek je funkční dle specifikace, vysavač saje, kartáč se točí, UV lampa svítí. Vysavač má čidla, která vypnou UV lampu při zvednutí vysavače z vysávaného povrchu, aby nedocházelo ke svícení na osoby.“ S tímto závěrem byla Vámi požadovaná reklamace dne 6. 12. 2021 končena jako neoprávněná.
O využití Vašeho práva o odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů jste požádala dne 6. 12., přičemž výrobek jste zakoupila dne 16. 11. z toho důvodu byla Vaše žádost zamítnuta. Ujišťuju vás, že produkt skutečně posuzoval autorizovaný servis Inter – SAT, v případě potřeby si to můžete telefonicky ověřit, servisní protokol jsme Vám poslali.
Je mi líto, že nejste s našim závěrem spokojena, nicméně postupovali jsme přesně podle Reklamačního řádu a v souladu s Občanským zákoníkem. Pokud s postupem nesouhlasíte, samozřejmě máte právo a možnost se obrátit na inspektorát ČOI, můžete problém řešit v rámci mimosoudního řešení spotřebitelských sporů ADR nebo se můžete obrátit na právníka.
S pozdravem
Radim Malchárek
ředitel marketingu
Vážená paní Kazilovská, už jsme spolu komunikovali mailem. Ještě jednou jsem prošel celou Vaši stížnost, ale v našem postupu neshledávám pochybení. Produkt jste zakoupila 16. 11. Dne 17. 11. 2021 jste závadu nahlásila jako reklamaci. Produkt jsme na naše reklamační oddělení obdrželi dne 23. 11. 2021 a ten stejný den jsme ho odeslali do autorizovaného servisu Inter – SAT. Servisní středisko reklamaci vyhodnotilo jako neoprávněnou s popisem: „Výrobek je funkční dle specifikace, vysavač saje, kartáč se točí, UV lampa svítí. Vysavač má čidla, která vypnou UV lampu při zvednutí vysavače z vysávaného povrchu, aby nedocházelo ke svícení na osoby.“ S tímto závěrem byla Vámi požadovaná reklamace dne 6. 12. 2021 končena jako neoprávněná.
O využití Vašeho práva o odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů jste požádala dne 6. 12., přičemž výrobek jste zakoupila dne 16. 11. z toho důvodu byla Vaše žádost zamítnuta. Ujišťuju vás, že produkt skutečně posuzoval autorizovaný servis Inter – SAT, v případě potřeby si to můžete telefonicky ověřit, servisní protokol jsme Vám poslali.
Je mi líto, že nejste s našim závěrem spokojena, nicméně postupovali jsme přesně podle Reklamačního řádu a v souladu s Občanským zákoníkem. Pokud s postupem nesouhlasíte, samozřejmě máte právo a možnost se obrátit na inspektorát ČOI, můžete problém řešit v rámci mimosoudního řešení spotřebitelských sporů ADR nebo se můžete obrátit na právníka.
S pozdravem
Radim Malchárek
ředitel marketingu
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.