Počet nahlášených stížností: | 70 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost pravidelně, každý osmý den v měsíci, inkasuje peníze z mého účtu, aniž by dodávala dohodnuté zboží, bedýnky vína. Již mi dluží čtyři bedýnky vína, za které si inkasovali 5589,- Kč.
Telefon je nedostupný, e-mail bez reakce.
Jedná se o bedýnky vína obsahující 6 lahví vína a klubový magazín. Vína mají pocházet z atraktivních lokalit Itálie, Francie, Španělska, atd.
Okamžité ukončení členství v klubu. Urychlené dodání zboží nebo vrácení neoprávněně inkasovaných peněz.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Jestliže prodávající nereaguje na zrušení členství v klubu emailem ani telefonicky, je vhodné se na něj obrátit v písemné formě (doporučený dopis), aby měl spotřebitel důkaz, že chtěl členství zrušit a informoval o tom prodávajícího. Vzhledem k podstatnému porušení smlouvy prodávajícím (nedodání zboží), by měl kupující mít možnost odstoupit od smlouvy bez dalšího (zatímco při běžném zrušení členství by zde mohla být výpovědní doba nebo smluvní pokuta).
Jestliže jsou platby strhávány z platební karty, je možné ji v krajním případě zablokovat, nicméně tato blokace bývá někdy spojena s poplatky bance.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.