Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
na Alza.cz se začal prodávat "desinfekční" sprej: https://www.alza.cz/beauty/xot-dezinfekce-sprej-500-ml-d6539122.htm
Daný výrobek je deklarován jako "zázračná" desinfekce, ovšem žádné desinfekční účinky nemá, jedná se o vodu upravenou elektrolýzou, při které vzniká přírodní chlor a zvýší se acidita, takto upravená voda opravdu funguje jako desinfekce, ovšem je tu zásadní problém, po 1-2týdnech dané účinky vyprchají.
Jedná se tedy o podvod, je zde nabízena voda která nemá žádné nebo minimální desinfekční účinky.
Majiteli společnosti se podařilo najít kličku aby mu úřady umožnili označit výrobek jako desinfekci:
do jeho výrobku (vody) přimíchal nepatrné množství ethanolu (0,1%) tak aby mohl být registrován jako Biocid a nést označení desinfekce, jak je zřejmé z veřejného registru chemických přípravků:
https://eregpublicsecure.ksrzis.cz/Registr/CHLAP/Biocid/Detail/941719
Výrobek je zde navíc registrovaný pod firmou Tesla sensorics s.r.o. a schovaný pod nepřehlednou strukturu firem aby nebylo zřejmé kdo jej skutečně vyrábí, lze to rozklíčovat napž. zde:
https://rejstrik-firem.kurzy.cz/09655476/xot-works-sro/
V popisu produktu na Alza.cz je uvedeno že se nejedná o výrobek na bázi alkoholu, v registru je ale účinná látka ethanol. Buď tedy ethanol neobsahuje - nemůže se označovat jako desinfekce, anebo je to tedy desinfekce s ethanolem ale v tom případě zásadně neodpovídá popis.
Majitele společnosti jsem kontaktoval, ale jen opakuje šarlatánské nicneříkající fráze typu: "Jedná se o patentovanou technologii z japonska na úrovni molekul" a máme ověření účinků z laboratoře v Ostravě. Ano tato technologie je známá poměrně dlouho (alkalická voda) a funguje, ovšem ze zásadním problémem že v poměrně krátkém čase se účinky vytratí.
Zde by asi stálo zato daný výrobek zakoupit, provést chemický rozbor vody, případně i test jeho skutečných účinků.
https://www.alza.cz/beauty/xot-dezinfekce-sprej-500-ml-d6539122.htm
stažení z prodeje
|
Tweet |
Podle popisu spotřebitele usuzujeme , že zboží nemá reklamované vlastnosti, a nehodí se k účelu, který prodávající uvádí. Pokud věc nemá vlastnosti, či se nehodí k zamýšlenému účelu jedná se o vadu věci dle § 2161 písm. b) občanského zákoníku.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud je spotřebitel názoru, že se ze strany výrobce nebo prodejce jedná o systematické obcházení může podat podnět k prošetření k České obchodní inspekci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.