Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Telefon se z ničeho nic vypne a už nelze zapnout. Závada se projevila 5x, pokaždé dle servisní služby z jiné příčiny (i když závada je stále stejná). Nejdříve byl problém v hardwaru, který byl vyměněn. Dále prý byla chyba v podvybití přástroje. Při další reklamaci jsem tedy nahrála závadu (telefon se seknul a při 93% baterie - stihla jsem to nahrát na druhý telefon). Při další reklamaci se podařilo po několika dnech telefon zapnout a závada se tedy neprojevila.
Po poslední reklamaci se telefon po prvním zapnutí, kdy se nacházel stále v továrním nastavení, vypnul po necelých 2 hodinách a už se znovu nedal zapnout. Na telefonu byla provedena oprava.
Důvodem neuznání požadavku odstoupení od smlouvy byla instalace nekorektně funkčních aplikací. Žádná taková aplikace se ovšem v telefonu nenacházela.
Telefon nevydržel zapnutý (při pravidelném dobíjení) v posledních 3 měsících ani týden, V servisu byl 4x.
Samsung Galaxy S10E
Odstoupení od kupní smlouvy, vrácení peněz
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Pokud by neuznal prodávající třetí reklamaci, je ovšem před odstoupením od smlouvy pro opětovný výskyt vady nutné tuto reklamaci rozporovat. Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně (zde i z důvodu opětovného výskytu vady), což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Zdravim,
zakazku se nam bohuzel nepodarilo dohledat podle jmena zakaznice v kombinaci s modelem . Prosime o zaslani IMEI, cilsla zakazky , pripadne pod kterym jmenem bylo reklamovano na hejna@vspdata.cz, pripadne zde
Dekuji a preji hezky den. Jindra Zitek , reditel spolecnosti
Dobrý den,
telefon se dnes po pár dnech od poslední opravy (při nabité baterii na cca 50%) vypnul a už znovu nelze zapnout. Na nabíječku reaguje pouze zvukem, ale display nereaguje ani po delší době na nabíječce. Stále stejné jako při předchozích reklamacích.
IMEI:351585114022614
Č.zakázky (poslední reklamace): SMG0276837
Prosím dtest o doporučení znalce, který by mi mohl s tímto případem pomoci, pokud se se společností nedohodneme.
Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Stížnost přeřazujeme na podnikatele, aby se měl možnost - už s poskytnutými údaji - k věci vyjádřit.
Dobry den, po projednani s vyrobcem byl jako tzv good will odsouhlasen odstup od kupni smlouvy.
Hezke svatecni dny Jindra Zitek
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
stále ještě probíhá reklamační řízení, momentálně tedy u přímého prodejce O2. Jakmile se proces dokončí, uzavřu stížnost.
Dobrý den,
případ je ze strany servisního střediska ukončen. Zákaznici byl zaslán doklad opravňující odstoupení od kupní smlouvy.
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost výše popsané smírné řešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.