Společnost


Mironet.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

70%
30%
Toto skore je založeno na 24 stížnostech.

#54255Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 21 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
08.12.2021, před 3 lety

Dita Fleischlingerová

Znění stížnosti

Dne 12.6.2020 jsem zakoupila SumUp platební terminál za cenu 1.209,-Kč s dvouletou zárukou. Dne 26.11.2021 jsem výrobek z důvodu nefunčnosti reklamovala.
Dne 8.12.2021 jsem reklamačnímu oddělení napsala:
Dne 7.12.2021 jsem byla vyrozuměna reklamačním oddělením společnosti Mironet a.s., že reklamace výrobku byla zamítnuta s odkazem na uplatnění reklamace u výrobce.
S tímto způsobem vyřízení reklamace nesouhlasím a odkazuji se na obč. zákoník, na příslušná znění o reklamaci a obchodní podmínky společnosti Mironet a.s.
Zdůvodnění:
1) Smluvní vztah vznikl mezi mnou a společností Mironet a.s.
2) Zboží jsem zakoupila u Mironet a.s., s dvouletou zárukou a proto požaduji, aby proces vyřízení reklamace provedla společnost Mironet a.s.
3) Jako spotřebitel nejsem povinna na své náklady požadovat vyřízení reklamace u výrobce.
V případě, že výrobek nebude opraven, vyměněn nebo vráceny peníze v termínu reklamace do 26.12.2021, budu o vašem postupu informovat Českou obchodní inspekci a dál řešit spor přes příslušné instituce.
Dne 8.12.2021 reklamační oddělení Mironetu a.s. napsalo:
Dobrý den,
Toto zboží je určenou výhradě k podnikání, tudíž je k tomu přistupováno tímto způsobem. Z naší strany neexistuje páka na výrobce jak tento proces reklamace změnit.
Bohužel reklamaci musíte vyřešit s technickou podporou výrobce, tak jak bylo již uvedeno. Výrobce to má nastavené tak že závadu nahlásíte přes web nebo telefonu a následně Vám zdarma zašlou nový kus, ten původní si odvezou.
Za komplikace se velice omlouvám, rád bych Vám pomohl ale v případě tohoto výrobku nemohu
S Pozdravem / Best Regards
Pavel Mitlener | vedoucí reklamací
email: pavel.mitlener@mironet.cz
tel.: +420 234 700 840
Na odpoěď vedoucího reklamací jsem reagovala dne 8.12.021 emailem s následujícím zněním:
Dobrý den pane Mitlenere,

Pouze Vám musím znovu zopakovat to co jsem Vám už sdělila:
Provedla jsem reklamaci, v souladu obč. zákoníku a vašich obchodních podmínek.
Jsem fyzická osoba a záruku dvou let jste mi potvrdili na prodejním dokladu. Zboží bylo zakoupeno na mne jako fyzickou osobu, bez uvedení IČO na prodejním dokladu. Nebylo tedy prodáno firmě, pro kterou platí jiné podmínky.
Pokud by někdo chtěl polemizovat s tím co jste mi napsal ještě sděluji:
Při prodeji výrobku jsem nebyla informována, že reklamace musí být provedena u výrobce. Také vaše tvrzení, že výrobek slouží výhradně k podnikání nic neřeší.

Smluvní vztah byl při koupi zboží pouze mezi mnou fyzickou osobou a společnosti Mironet a.s.


Vaše obchodní praktiky společnosti Mironet a.s. s výrobcem mne nemusí zajímat a nemůžete tento problém přenášet na mne.


Pokud odmítáte reklamaci řešit v souladu s platnými zákony v České republice, budou Vám muset zákony vysvětlit kompetentní instituce.


Doporučuji Vám problém konzultovat s vedením společnosti panem ing. Robertem Novotným.


V případě, že výrobek nebude opraven, vyměněn nebo vráceny peníze v termínu reklamace do 26.12.2021, budu o vašem postupu informovat Českou obchodní inspekci a dál řešit spor přes příslušné instituce.

S pozdravem Dita Fleischlingerová

Vedoucí reklamací obratem dne 8.12.021 odpověďěl:
Obraťte se laskavě na ČOI
Děkuji
S Pozdravem / Best Regards
Pavel Mitlener | vedoucí reklamací


Produkt

SumUp Air platební terminál Kód: 97203131 sáriové číslo. 105010196958


Požadované řešení

Po zkušenostech s reklamací požaduji vrátit peníze. Již nemám důvěru k této firmě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.12.2021 14:47, před 3 lety

Úvodem bychom chtěli upozornit, že služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů mezi spotřebitelem a podnikatelem. S ohledem na tuto skutečnost (a vyjádření stěžovatele) proto budeme předpokládat, že se jedná o spotřebitelskou smlouvu.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci řádně a bez zbytečného odkladu.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Jestliže prodávající zamítl reklamaci jen na základě zamítnutí výrobcem, nejde dle našeho názoru o řádné odůvodnění zamítnutí a spotřebitel tak má možnost využít znaleckého posudku pro zvrácení tohoto stanoviska prodávajícího.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2022 17:02, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.