Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, odstoupila jsem od kupní smlouvy na pohovku Kidman se společností Sconto. Zboží mi znemožnili si převzít, fyzicky mi ho tedy nevydali. Při nákupu pohovky mě Sconto neinformovalo, že výrobce pohovky zkrachoval a nebere případné reklamace zboží. Toto jsem se dozvěděla až o cca 16 dnů od podpisu smlouvy a úhradě zálohy 11tis. Kč. Rovněž jsem zjistila, že zkrachovalý dodavatel prodává stejnou sedačkou na internetu o cca 20 tis. Kč levněji. Nyní Sconto odmítá mé odstoupení od smlouvy přijmout a vrátit mi zálohu 11tis. Kč. Tvrdí, že mi mohou vrátit jen 70% částky a 30% prý si nechají. Dosud jsem ale zboží nepřevzala. Původně jsem si ho chtěla převzít 14.12, ale až jsem zajistila a zaplatila dopravu, oznámili mi, že mají inventuru na pobočce Brno a nemohu pohovku převzít.
Odstoupení od kupní smlouvy s č.j.: 6639727
Vrátit uhrazenou zálohu 11tis. Kč nebo snížit cenu o 20tis. Kč.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Logicky lze tedy dovodit, že spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit i před převzetím zboží. Odstoupení od smlouvy je jednostranné smluvní jednání, a ke své účinnosti nevyžaduje souhlas druhé strany.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Není možné zatížit spotřebitele storno poplatky, v případě, že vykonal svá zákonem daná práva. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Poláková,
abych uvedl celou věc na pravou míru. Dtest se dle své reakce mylně domnívá, že se jednalo o smlouvu uzavřenou distančním způsobem (e-shop), jednalo se však o smlouvu uzavřenou v kamenné prodejně. Sama jste se z nějakého důvodu rozhodla pro odstoupení od kupní smlouvy, což u smlouvy uzavřené v kamenné prodejně není možné a vždy záleží na vůli prodávajícího, zda Vám v takovém případě vyhoví.
Co se týká výrobce. Výrobce nezkrachoval, zboží stále dodává a s reklamacemi by případný krach výrobce neměl nic společného, ty totiž musíme řešit my SCONTO NÁBYTEK bez ohledu na to, zda je dodavatel/výrobce "aktivní" či nikoli. Co se týká zjištění, že tuto sedací soupravu můžete mít u jiného prodejce levněji, slouží k tomu u nás tzv. "Garance nejnižší ceny" - viz https://www.sconto.cz/sluzby-obchodnich-domu. To, že Vám bylo znemožněno převzetí zboží - přiznám se, že tomu nerozumím. Na obchodním domě i na webových stránkách jsme měli 14 dnů předem uvedeno, že dne 14.12. 2021 bude na skladě obchodního domu probíhat inventura a TENTO JEDEN DEN nebude možný výdej zboží (ve výjimečných případech jsme však schopni vydat zboží i při probíhající inventuře) . Když Váš manžel řešil odstoupení od kupní smlouvy na informacích obchodního domu, jedním z argumentů bylo, že přesně na 14.12. jste si domluvili dopravu sedací soupravy.
Podle informací v našem systému Vám nakonec byla vrácená plná částka uhrazené zálohy, takže považuji celou věc za uzavřenou a omlouvám se Vám, pokud jsme Vám způsobili nějaké komplikace.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.