Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Ocitl jsem se v režimu DPI,
PPAS zaslala návrh smlouvy, který jsem nechtěl akceptovat (2 letý závazek)
Několikrát jsem obdržel SMS o možnosti řešil online na webu PPAS - vše jsem online na webu PPAS přihlásil, vyplnil 23.11.2021 - po 2 týdnech bez jakékoliv reakce.
Mezitím jsem obdržel další SMS o možnosti řešení situace online na webu PPAS. 7.12.2021 jsem osobně navštívil pracoviště PPAS kde jsem uzavřel smlouvu se závazkem na 1 rok (stejnou jako jsem vyplnil online 23.11.2021).
Dnes jsem obdržel poštou opět návrh smlouvy s 2 letým závazkem.
Proč PPAS propaguje online řešení, když to zjevně nefunguje.
Pokud bych již před nebo při online vyplňování všech formulářů věděl, že je rychlejší a účinnější řešení v osobní návštěvě tak se online řešení vůbec nevěnuji a potom neztrácím další dva týdny čas čekáním až se PPAS laskavě uráčí zpracovat vyplněné a zpracované formuláře a i pro PPAS by bylo efektivnější tuto informaci zákazníkům v režimu DPI takto podat a nikoliv jim zjevně lhát a ještě tuto lež propagovat prostřednictvím SMS.
Celé to dělá dojem, že se PPAS alespoň v mém případě, snažila co nejvíce protahovat režim DPI tak aby mohli inkasovat více peněz.
systémově jiné online zadávaní smluv a uvádění pravdivých informací
|
Tweet |
Z obsahu stížnosti vyplývá, že spotřebitel se společností uzavřel smlouvu na 1 rok, a to nejprve přes internet, duplicitně pak i na pobočce. Jestliže byla mezi strana platně uzavřená smlouva, pak tato smlouva strany zavazuje a strany jsou povinny se podle ní (a podle zákona) chovat.
Jestliže byla spotřebiteli ve shrnutí zaslána jiná smlouva (na 2 roky), měl by na to spotřebitel společnost upozornit. Nic to však nemění na tom, že je pro strany závazná již uzavřená smlouva (na 1 rok).
Jiná by byla situace, kdyby na pobočce nedošlo k uzavření, ale pouze k jednání o smlouvě, jejíž uzavření je následně nezbytné ještě (po obdržení shrnutí) potvrdit. Nic takového však ze stížnosti nevyplývá.
Z tohoto důvodu máme za to, že společnost musí začít s dodávkami (mimo režim DPI) v termínu, který byl sjednán ve smlouvě. Pokud takový termín ve smlouvě sjednán není a zahájení dodávek závisí jen na libovůli dodavatele, je nutné, aby začal s dodávkami mimo režim DPI bezodkladně. Umělé prodlužování režimu DPI je v rozporu se zákonem a spotřebitel může škodu, která mu je tímto jednáním způsobena, požadovat nahradit.
Spotřebitel se může obrátit také na Energetický regulační úřad (www.eru.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.