Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#54263MALL. CZ Nedodané zboží - průtahy ve vrácení financí, neřešní reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 27 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.12.2021, před 3 lety

Martin Zelený

Znění stížnosti

Nedodání kompletní objednávky:
Obj č. 131911322 nebyla dodána kompletně - chyběla 2x položka MP 63831 Gabionová zeď s víky pozinkovaná ocel 3 - celkové ceně 4.442 Czk.
Reklamováno 5.10.2021
Ze strany dodavatele byl řešeno jako následné doposlání.
8.10.2021 info z mé strany směrem k dodavateli, že o nedodané zboží již nemám zájem a žádám o storno.
Potvrzeno emailem ze strany MALL dne 8.10.2021 a řešit dle pokynů dodavatele nepřevzetím dodávky.
11.10.2021 dodávka dle pokynů odmítnuta a info zaslána emailem na dodavatele.
V ten samý den ale přišla faktura kde uvedeno kompletní dodání.
reklamováno na MALL a žádost realizace reklamace dle předešlých dohod.
Do 25.10.2021 - bez jakékoliv odpovědi ze strany MALL - emailový kontakt a žádost o vyřešení - odpoveď ze strany MALL až 8.11. - info že prověřují stav mojí objednávky a žádají o strpení.
10.11. kontakt ze strany MALL že stále nemají info od jejich dodavatele a žádají o strpení
22.11. info od MALL - Podle přepravní psolečnosti od partnerského prodejce Vám byla objednávka již doručená - žádost o potvrzení. Ten samý den zpětný kontakt jak telefonicky tak emailem, že se nezakládá na pravdě a že žádám o asap vyřešení a zaslání financí.
29.11.2021 -info od MALL, že mají info od partenera, že bude vystaven DBS a žádají o zaslání čísla BU pro navrácení financí - nasdíleno na MALL v tentýž den z mé strany.
30.11. 2021 - info od MALL - Jakmile budeme moci Vám vrátit Vaše finance budu vá zasílat potvrzení. - zaslán zpětný dotaz, v čem je problém viz předchozí komunikace
3.12.2021 - info od dodavatele - že finance již byly zaplaceny. Tel rozhovor na linku (šlo o jinou částku a jiný produkt - toto jsem již řešil asi 3x během celé zaležitosti, že se vraceli k jiné vrattce s rozdílnou cenou) s info že tak nebylo jistě uhrazeno a pok ano, tak žádám o vystavení a zaslání dobropisu a zaslání potvrzení platby, jelikož takovou neevidujeme (prověřeno i s bankou). Taktéž zasláno v emailové komunikaci.
5.12.2021 - info od MALL a sdílen dopis od jejich dodavatele ze dne 2.12. s info: zistili sme, že tovar nebol dopravcom doručený zákazníkovi, ale z nejakého dôvodu len do depa spoločnosti DPD v meste Nehvizdy a tam uviazol.Oslovte prosím zákazníka, aby kontaktoval depo DPD na telefónnom čísle +420 225 373 373 .
6.12.2021 - odpověď z mé strany - Stále platí co jsem již několikrát požadoval jak písemně (emai) tak v rámci hovorů na call cetru.
O nedodané zboží - viz níže nemám již zájem z důvodu nedodání v požadovaném termínu a reklamací uvedené objednávky.
Viz info níže věřím, že Vám již nyní nebrání nic v tom, že mi navrátíte finance obratem a uvedené interní procesy s vašimi dodavateli si vyřešíte interní cestou.
Opět bez reakce - call na Mall - zpětné info, že prověřují objednávku a obratem dají vědět.

Vše mohu doložit emailovou komunikací, hovory jsem bohužel nenahrával.
Osobně jsem přesvědčen, že jsem učinil vše, ale tento neverending příběh a neschopnost vyřešit běžné nedodání zboží nedokážu akceptovat. Taktéž si myslím, že nemohu být rukojmím jejich dodavatelských partnerů, když kupní smlouvu mám uzavřenous se společností MALL a uhrada šla za produkty, ne za zprostředkování služby. Moc děkuji za pomoc


Produkt

Produkt: MP63831 Gabionová zed s víky pozinkovaná ocel 3, v ceně 4.442 včetně DPH


Požadované řešení

Požaduji vrátit finance za nedodané zboží na již nasdílený BU


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2021 16:27, před 3 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat - a to kompletně celou objednávku. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Nebyla-li objednávka splněna jen z části, je možné odstoupit jen od této části. To neplatí za předpokladu, že na sebe jednotlivé části objednávky (funkčně) navazují a splnění jen jedné z částí této objednávky nemá pro spotřebitele význam.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2022 15:44, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.