Počet nahlášených stížností: | 408 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Představení, na které byly vstupenky zakoupené 27.9.2020, bylo několikrát vlivem vládních omezení přeložené, naposledy na 17.12:2021.
Nyní po ukončení činnosti TA ale Divadlo Lucie Bílé není schopné ověřit platnost a vstupenek, protože od TA nemá přehled prodaných vstupenek a ani kontakt na diváky.
vrácení peněz, resp. bodů do benefitní cafeterie, ze které byly vstupenky hrazené
|
Tweet |
Jestliže má spotřebitel vstupenky již u sebe a nic mu nebrání v jejich čerpání, domníváme se, že není na místě, aby pořadatel kulturní akce zpochybňoval jejich platnost. Podle § 7 občanského zákoníku platí vyvratitelná domněnka, že ten, kdo nějak jednal (zde zakoupil vstupenky), jednal
- poctivě a
- v dobré víře.
Argument pořadatele kulturní akce, že nemůže spotřebiteli umožnit čerpání vstupenek, protože neumí ověřit jejich pravost, není dostatečným vyvrácením výše uvedené domněnky poctivosti. Jinými slovy, pokud pořadatel kulturní akce neprokáže, že vstupenky nejsou nepravé, nemůže odmítnout jejich čerpání.
S každým přeložením termínu musí spotřebitel souhlasit. Jestliže s přeložením spotřebitel nevyslovil souhlas, má nárok na vrácení peněz. Peněz je možné se domáhat po pořadateli tehdy, pokud mu (pořadateli) byly ze strany zprostředkovatele TICKET ART PRAHA, s.r.o. již vyplaceny (což není ze stížnosti zřejmé; tuto informaci musí pořadatel spotřebiteli na požádání sdělit).
Na zrušení (nikoliv přesunutí, o kterém se spotřebitel zmínil ve stížnosti) kulturní akce s termínem konání po 19.5.2020 dopadá speciální zákon č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí. Dle tohoto zákona lze - velmi zjednodušeně řečeno - vydat spotřebiteli namísto peněžních prostředků voucher. Osobou povinnou k vydání voucheru je pořadatel kulturní akce, nikoliv zprostředkovatel. O pravosti vstupenek platí výše uvedené obdobně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.