Počet nahlášených stížností: | 231 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, bohužel jsem naletěla a objednala na stránkách rivalenti. Objednala jsem si zboží za cca 1200kč a následně objednávku uhradila (sobota 27.11.2021). Bohužel mi po 3 pracovních dnech (1.12.2021) stále nepřišlo žádné potvrzení o přijetí platby, tak jsem hledala nějaké recenze a dozvěděla jsem se jak to u nich chodí. Ihned jsem jim tedy napsala e-mail s žádostí o storno objednávky a vrácení peněz (1.12.2021). Poslali mi odkaz na storno, ten jsem ihned vyplnila, ale od té doby je ticho po pěšině. I po několika e-mailech kdy jsem žádala o potvrzení přijetí storna a vrácení peněz, se nic neděje. Až dnes 9.12.2021, asi po xtém e-mailu a pohrůžkou že je nahlásim ČOI a podám trestní oznámení a zprávách na messengeru, mi poslali sledovací číslo balíku někde v cizině. Nechci žádné zboží od nich, chci zpět své peníze. Budu je hlásit na ČOI, ale zda mi to bude platné, nevím.
Strorno objednávky
Stornovat objednávku a vrátit mi peníze.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Logicky lze tedy dovodit, že lze uplatnit odstoupení od smlouvy i před převzetím zboží.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.