Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dnes dcera prisla zprava pod číslem 3457, ze ma poslat heslo. Bohužel dcera heslo poslala a stalo me to 2971. Nevim co mam delat a jak to řešit. Na Tmobile mi řekli, ze je to firma Key4you. Tam jsem psala a prisla mi odpoved, ze oni to nevyřeší a mam to řešit přes PCR, ale furt to neni částka přes 5000kc aby to byl trestní čin. Ale zajišťovala jsem si, ze nás je stovka dalších co odpověděli a přišli o peníze.
Jediné co jsem tedy udelala nechala zablokovat mplatby. A Tmobile stim nic jineho nezmuze..
Urcite chci vrátit peníze..
|
Tweet |
Úvodem bychom chtěli poupravit častou mýlku - o trestný čin se obecně jedná při přesáhnutí částky 10 000 Kč. Domníváme se, že spotřebitel má za to, že stačí částka poloviční, tedy 5 000 Kč, což platilo do minulého roku, během kterého vešla v účinnost novela, která vzala v potaz ekonomický posun a zvýšila tak hranice kvalifikace škod.
Podle údajů dostupných na internetu je zmíněné telefonní číslo 3457 hodnoceno často jako "obtěžující", proto se domníváme, že se může jednat o číslo, které rozesílá SMS s žádostí o zaslání kódu, který následně zneužije v jeho prospěch.
V uvedeném případě tak nemusí být chyba na straně Key4You, respektive jeho provozovatele Aktiv Communication s.r.o. V takových případech nedoporučujeme kódy zasílat. Protože se tak již stalo, doporučujeme neprodleně kontaktovat uvedenou společnost a pokusit se o zrušení platby, pokud to bude možné.
Aby společnost mohla zadržovat peníze spotřebitele, musí prokázat, že na ně má právní nárok. Ten lze prokázat existencí smlouvy, či požadavku spotřebitele o poskytnutí nějaké služby. Domníváme se, že se společností někdo uzavřel smlouvu s uvedením čísla spotřebitele (resp. dcery) a jestliže společnost splnila svoji část závazku, máme za to, že na zadržení částky právní nárok existuje.
Z důvodu zvýšení "zabezpečení" je možné kontaktovat svého operátora a zablokovat do budoucna platby mobilem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.