Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V prosinci roku 2020 mě kontaktovala firma ENERGY Asociace energetických poradců. Jejich zástupce se vnutil do mé domácnosti. Nabídnul mě, že mě budou zastupovat na aukcích a vyberou mi nejlevnějšího dodavatele energií. Já jsem argumentoval tím, že od listopadu 2020 mám obnovenou smlouvu se stávajícím dodavatelem Bohemia Energy na další tři roky a tudíš že mám podmínku, že teprve až po uplynutí této doby se mě pokusí najít nového dodavatele. Tuto podmínku akceptovali jinak by nebyla dohoda mezi mnou a asociací možná. Ještě pár dnů před tím než padla Bohemia Energy jsem dostal dopis o výrazném nárůstu cen u Bohemia Energy. Toho jsem využil k odstoupení od smlouvy a okamžitě jsem začal jednání s novým dodavatelem ČEZ. 19.10.2021 došlo k podpisu smlouvy na dodávku elektřiny a plynu mezi mnou a ČEZ. Na standardní smlouvu jsem byl převeden 24.11.2021. Asociace energetických poradců využila situace kolem Bohemia Energy a aniž by mě informovala převedla mě s plynem i elektřinou k nějakým společnostem se kterými bych já z mnoha důvodů vůbec nesouhlasil. Na tuto skutečnost jsem přišel když mi začaly ze SIPA odcházet peníze a já vůbec netušil kam směřují. Telefon ve společnosti Energy asociace energet. poradců neberou. Na můj mail odpověděli způsobem který naprosto odporuje naší původní dohodě.
Potřebuji poradit jak se vymanit z podrůčí společnosti ENERGY asociace energetických poradců a již nikdy s nimi nemít nic společného.Děkuji
|
Tweet |
Společnost ENERGY asociace energetických poradců s.r.o. je v tomto vztahu zprostředkovatelem, který za spotřebitele uzavírá smlouvu s dodavatelem.
Odstoupit od smlouvy mezi spotřebitelem a ENERGY asociace energetických poradců s.r.o., která byla uzavřena mimo obchodní prostory zprostředkovatele, je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Pokud již obě lhůty pro odstoupení od smlouvy vypršely, může spotřebitel smlouvu vypovědět, v tom případě, by ovšem smlouva trvala ještě po dobu výpovědní doby a k výpovědi by došlo na základě podmínek stanovených ve smlouvě. Zároveň je vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Uzavře-li zprostředkovatel (ENERGY asociace energetických poradců s.r.o.) za spotřebitele smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu s dodavatelem, může ji spotřebitel vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Zákon garantuje spotřebiteli možnost zrušit smlouvu bez jakékoliv sankce.
Ohledně smluvní pokuty za nedodržení smluvní povinnosti je klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu (sp. zn. I. ÚS 3512/11) v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Vedle toho (resp. namísto toho) je možné namítat, že spotřebitel nevěděl a vzhledem k informacím, které mu před uzavřením smlouvy poskytla společnost ENERGY asociace energetických poradců s.r.o., ani vědět nemohl, jakou listinu vlastně podepisuje. V takovém případě lze namítat nedostatek vůle jednající osoby. Dle § 551 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je nedostatek vůle jednající osoby důvodem pro zdánlivost právního jednání. K podpisu smlouvy by se proto nepřihlíželo ("smlouva jako by ani nevznikla"). Uvažovat lze i nad neplatností smlouvy, pokud byl spotřebitel uveden v omyl o rozhodující okolnosti (§ 583 občanského zákoníku).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.