Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobry den,dnes 11.12.2021 jsem v 15 hod. nakupovala v prodejne Tesco v Praze Cakovicich,ul. Cukrovarska.Cena u cervene papriky byla 39.90,-/kg s tim,ze jina cenovka u zbozi nebyla,mam foto.Na pokladne jsem si vsimla,ze v systemu naskocila cena 69.90,-.Na muj dotaz,ze jde o omyl,mi vedouci sdelila,ze cenovka patri k paprice bile a ze mi vrati celou castku za papriky.Ty jsem potrebovala,takze jsem nabidky nemohla vyuzit.Vedouci se neustale hihnala a na mou poznamku,ze takto klamou zakaznika,poznamenala: "no jo" (pri svem prichodu rozevlate teatralne hlasila: "Tak pani ma papriku").Skutecna cena u cervene pariky uvedena nebyla,tu jsem zjistila az na pokladne.Cena 39.90,- patrila k paprice bile,ale to bylo na cenovce napsane tak malymi pismeny,ze bez bryli jsem si toho nemohla vsimnout,stejne jako hromada dalsich lidi.Paprika bila byla umistena nad cervenou a svou cenovku u sebe mela,takze tezko slo predpoladat,ze bude mit druhou u cervene papriky.Zrejme potrebovali prodat zbytky cervene papriky,hodne jich bylo scvrklych.Je to zamerny podvod,nevazi si zakazniku a jeste se chovaji jako kdyz jste nenomalni,kdyz na to upozornite.K tomu vsemu mi pokladna na nakup nevyjela uctenku,ale mam zakaznicky ucet,takze maji kuj nakup v el. podobe,mohou tedy prekontrolovat polozku ceny papriky.Do spolecnosti Tesco jsem jiz odeslala stiznost i s fotem.
Paprika cervena - cenovka 39.90,-/kg.Skutecna cena patrna az na pokladne 69.90,-.Cenovka umistena schvalne,aby klamala zakaznika.
Uvadet spravne ceny u zbozi,neklamat jiz takto zakazniky a poucit personal,jak se ma chovat,obzvlaste na vedouci pozici.
|
Tweet |
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc.
Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti.
Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Důležité zde bezesporu bude, zda barva papriky (bílá/červená) byla opravdu uvedena nečitelně. Co se týká účtenky, je ji prodávající povinen vydat zákazníkovi, nicméně pokud ji má v elektronické podobě, může zákazník při reklamaci předložit i tuto verzi.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.