Společnost


Bombex Company s.r.o.

Počet nahlášených stížností:214
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

41%
59%
Toto skore je založeno na 24 stížnostech.

#54320Zaslání použité pilky Bronchie, nevrácení peněz po reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.12.2021, před 3 lety

Marcela Stejskalová

Znění stížnosti

Objednala jsem si ruční akumulátorovou pilku na dřevo přes internet
mailem u fi Dáárky.cz.(viz příloha č. 1 z Pila – dokumentace.PDF). Zboží
jsem si vyzvedla v PPL ParcelShop, (Název: Víno&Delikatesy, Adresa:
Bělohorská 232/97,16900 Praha). Při převzetí nejevil balík známky
vnějšího poškození, proto jsem ho převzala a zaplatila platební kartou
dobírku ve výši 1390,- Kč (viz příloha č. 2 z Pila – dokumentace.PDF).
Faktura byla přiložena k potvrzení objednávky jako
příloha (viz příloha č. 3 z Pila – dokumentace.PDF). Jednalo se o
akumulátorovou pilku BRENCHIE s náhradním řetězem. Po otevření
balíku doma jsem zjistila, že pilka byla v krabici jen volně uložena, žádné
obložení "bublinkami" či zmuchlaným papírem tam nebylo. Na první
pohled bylo patrné, že pilka byla již dříve používaná, řetěz byl zašpiněn
pilinami, pilka byla poškrábaná, řetěz byl již pilníkem dříve znovu
nabroušen (viz příloha č. 4 z Pila – dokumentace.PDF), motor byl cítit po
spálení. Pilka prostě vůbec nefungovala. Jelikož jsem si objednala nové
zboží, použitou pilku jsem nechtěla. Proto jsem napsala dodavateli
email, že zaslanou pilku nechci a že mu ji vracím zpět v balíku. Napsala
jsem, že žádám o zaslání nové, nepoužité pilky, příp. že požaduji vrácení
zaplacené částky na můj účet v bance (viz příloha č. 5 z Pila –
dokumentace.PDF). Z E-shopu mi v reakci 1.10. přišel návod na
používání pilky. Do 4.10. jsem od E-shopu nedostala žádnou zprávu, jak
budou reagovat na mou reklamaci, nereagovali ani na telefonické
zavolání. Proto jsem pilku zabalila a vrátila prostřednictvím České pošty
dodavateli/prodejci zpět (viz příloha č. 6 z Pila – dokumentace.PDF).
12.10. jsem dostala Email s automatickou odpovědí od Dáárky.cz, kde
však uvedené odkazy/internetové linky nefungovaly (viz příloha č. 7 z
Pila – dokumentace.PDF). Znovu jsem se pokoušela s dodavatelem
telefonicky spojit, ale marně. Následně jsem telefonicky požádala o
pomoc Českou obchodní inspekci, kde mi bylo doporučeno, že bych
nejprve měla zkusit získat peníze zpět u banky, ze které platba
proběhla. Osobně jsem navštívila pobočku mé banky Uni-Credit bank a
žádala o pomoc při vrácení zaplacené částky z účtu dodavatele. V bance
se mnou byla sepsána reklamace, na kterou mi pak přišla odpověď s
požadavkem na doplnění informací (viz část přílohy č. 8 z Pila –
dokumentace.PDF). Všechny informace, požadované bankou jsem jim
odeslala. 19.11. mi banka odpověděla (viz příloha č. 8 z Pila –
dokumentace.PDF), že požádali o prošetření transakce. Výsledek šetření
byl bankou označen za zcela nejistý, neboť objednané zboží bylo mojí
osobou od přepravní společnosti převzato. Proto se obracím na Vás,
ČOI s žádostí o pomoc. Moje stanovisko k nastalé situaci: Zaslané zboží
nebylo nové, ale použité a vůbec nefungovalo, tedy nepoužitelné. Přes
veškerou moji snahu spojit se s dodavatelem o vyřešení této situace
jsem využila možnosti reklamovat zboží a po předchozím upozornění
zaslala dodavateli zpět v zákonné 14 denní lhůtě. V poslední době
dodavatel stále nereaguje na telefonické volání, nyní je i mailová adresa
nedostupná.

Spotřebitel
_______________________________________________________________________________________________________________________


Produkt

ruční akumulátorová pilka Bronchie


Požadované řešení

Internetovou objednávkou jsem si objednala novou akumulátorovou pilku Bronchie. Místo toho přišla v balíku pilka již použitá, špinavá a nefunkční. Vrátila jsem ji firmě Daarky zpět s tím, že požaduji zaslání nového nepoužitého zboží, příp. že žádám o vrácení peněz na uvedený bankovní účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2021 11:35, před 3 lety

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel v tomto konkrétním případě žádat dodání nové věci. Není-li to možné, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů může spotřebitel taktéž žádat přiměřenou slevu.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Bohužel náš systém není schopen zpracovávat přílohy, tudíž jsme schopni se vyjádřit pouze k psanému obsahu stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.12.2021 21:17, před 3 lety

Dobrý den,
reklamace již byla vyřízená a zaslána nová pilka. Je již vše v pořádku?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2022 09:24, před 3 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2022 16:43, před 3 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.