Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V září 2021 jsem reklamoval bezdrátový vysavač a reklamace byla zamítnuta s vysvětlením, že vysavač byl nesprávně používán a díky pádům - nárazům se poškodila sofistikovaná součástka vysavače. S tím jsem nesouhlasil a žádal informaci o kterou "sofistikovanou" součástku se jedná, proč není krytá zárukou a že je naprosto běžné pokud při vysávání narazíte například do nábytku. Reklamační oddělení mi slíbilo, že mi informaci zjistí. Po několika týdnech se mi ozvali s docela šokujícím vysvětlením, že zboží poslali do špatného servisu viz. níže.
Dobrý den, pane Rotrekle,
velice se omlouváme, ale vysavač byl nejspíše poslán do špatného servisu, který opravy uvedených vysavačů neřeší.
Prosím tedy, zda můžete vysavač poslat opětovně na reklamaci? Reklamaci vyřídit na jedné z našich poboček MALL Shop, kde Vám kolegové se vším rádi pomohou. Seznam poboček naleznete na http://www.mall.cz/prodejny...
Vysavač byl tedy někde měsíc v servisu, a pokud reklamaci těchto zařízení neřeší, jak mohli vůbec výrobek prověřit, vypracovat zprávu a reklamaci zamítnout? Podotýkám, že se jedná o společnost Český Servis.
Domluvili jsme se, že vysavač pošlou do správného servisu. Nevím proč, ale opět zvolili Český Servis, reklamace byla opět zamítnutá se stejným vyjádřením jako přes kopírák. Přijde mi jako by si ze mě dělali už legraci a navíc jsem opět nedostal odpověď o kterou sofistikovanou součástku se jedná.
Děkuji Rotrekl
1) Vysvětlení proč byl produkt opět odeslán do Českého Servisu, když mi bylo vysvětleno, že opravy daných zařízení neprovádí
2) Poskytnutí informace - která sofistikovaná součástka se porouchala
3) Zajištění opravy
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.