Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Vybrali jsme si pro koupi nové pračky spol. Mall.cz, protože deklarovali nejen dopravu zdarma, ale i odvoz starého spotřebiče zdarma (viz. https://www.mall.cz/obchodni-podminky , kapitola Zpětný odběr elektrospotřebičů, třetí odstavec).
Při doručení jsem požadoval odvoz starého spotřebiče, řidič to ale odmítl. Psal jsem tedy dotaz na reklamační oddělení, ale odpověď mne nepotěšila, považuji to za klamání spotřebitele, které jsem u takto zavedené firmy nečekal.
Cituji z komunikace s prodejcem:
"děkujeme za zprávu.
Odvoz starého spotřebiče společností Gebrüder Weiss je opravdu zdarma, ale je nutné navolit expresní dopravu, jelikož pouze u expresního dodání je možné tuto službu objednat a zvolit také přepravní společnost.
U dopravy zdarma je možné také doručení přepravní společností TopTrans, jelikož v této variantě není možné navolit přepravní společnost.
Starý spotřebič od Vás samozřejmě odebereme, ale pouze na některém z našich výdejních míst, pokud jste tuto možnost nenavolila ve třetím kroku objednávky.
Děkujeme za pochopení a přejeme hezký zbytek dne.
S přátelským pozdravem,
J.B
zákaznický servis MALL.CZ
http://www.mall.cz
Milan Tinavský
Dobrý den,
na stránce, z Vašeho odkazu čtu, že odvoz starého spotřebiče je u dopravce Gebrüder Weis zdarma, žádné další podmínky u této položky nejsou uvedeny (viz. příloha).
Dále: cituji z obchodních podmínek Mall.cz:
"Prodávající dále zajišťuje zpětný odběr elektrozařízení od domácností zdarma přímo v domácnosti, pokud si zákazník objedná zboží podobného typu a použití. Zpětný odběr se vztahuje na elektrozařízení v počtu odpovídajícím objednanému zboží. " viz. https://www.mall.cz/obchodni-podminky , kapitola Zpětný odběr elektrospotřebičů
Nepřipadá Vám to, jako klamání spotřebitele?
Sdělte mi prosím, zda mám vznést dotaz tohoto typu ČOI a dTestu.
Nadále trvám na odvozu staré pračky.
S pozdravem
Tinavská
-------- Původní zpráva --------
Předmět: Re: [Ticket#2014121610050546] Kontaktní formulář - 86662197 - Reklamace - Neúplné dodání objednávky
Od: Doruceni - MALL.CZ
Komu: X@Y.cz
Datum: 22.12.2014 11:56
Vážená paní Tinavská,
děkujeme za zprávu.
Odvoz starého spotřebiče je možný pouze v rámci expresní dopravy, kde si tuto možnost můžete navolit.
Více o dopravě naleznete v odkaze níže:
https://www.mall.cz/zpusoby-doruceni
Děkujeme za pochopení a přejeme hezký zbytek dne.
S přátelským pozdravem,
J.B.
zákaznický servis MALL.CZ
http://www.mall.cz
Pavlína Tinavská
X@Y.cz
Reklamace - Neúplné dodání objednávky
Cislo objednavky: 86662197
Dnes byla doručena pračka, po dopravci jsem požadovala odvezení starého spotřebiče, ale on to odmítl s tím, že takový požadavek nemá v "papírech". Při objednávce jsem na tuto možnost dávala pozor a nikde jsem to neobjevila, vzhledem k ceně této služby zdarma jsem to považovala za samozřejmé.
TRVÁM NA ODVEZENÍ STARÉ PRAČKY!"
Konec citace
Odvoz starého spotřebiče
|
Tweet |
Poslední prodejce elektrozařízení určených k použití v domácnostech zajistí, aby konečný uživatel měl možnost při nákupu elektrozařízení bezplatně odevzdat ke zpětnému odběru použité elektrozařízení v místě prodeje nebo dodávky nového elektrozařízení, a to ve stejném počtu kusů prodávaného elektrozařízení podobného typu a použití.
Toto zajištění předpokládá řádné a srozumitelné informování spotřebitele před uzavřením kupní smlouvy. Pokud je svoz starých spořebičů možný pouze u některého typu přepravy, bylo by vhodné, aby tato informace byla uvedena přímo v obchodních podmínkách, ve kterých prodávající informuje o této možnosti, případně, aby obsahovaly přímo odkaz na možnosti způsobu dopravy.
Vážený pane Tinavský, kontaktuji Vás jménem společnosti Mall.cz. Omlouváme se za komplikace. Doplňkové služby, jako je výnos do patra či odvoz starého spotřebiče nabízíme pouze při zvolení expresní placené dopravy. Bližší informace naleznete zde:
https://www.mall.cz/zpusoby-doruceni
Veronika,
Mall.cz
Kdyby si paní Veronika pozorně prostudovala stránku, na kterou se odkazuje, zjistila by, že o požadavku dokoupit expresní dopravu při použití dopravy Gebrüder Weis Flexi-Komfort nic není, viz. https://www.mall.cz/zpusoby-doruceni#/article-7. Kopírovat bezduše odkazy, které vás usvědčují ze lži vám nepřipadá blbé?
Pračku umím zapojit sám, stará pračka byla připravená k odvozu podle pokynů ve článku.
I přístup serveru VaseStiznosti.cz / Dtestu mi připadá dost laxní, čekal bych, že za cca měsíc bude někdo schopen věnovat věci 15 minut na kontrolu, zda jsou má tvrzení pravdivá např. tím, že klikne na odkazy, které jsem v podnětu vypsal. Abych vám ušetřil čas, posílám screenshoty těchto odkazů, třeba se přístup serveru zlepší. Očekávám jasné vyjádření, zda Mall.cz klame v této věci své zákazníky.
Informace jsou na internetových stránkách dostupné, i když nejsou uvedeny na jednom místě. Vzhledem k tomu bylo zdůrazněno, že by bylo vhodné, aby informace byly k dispozici spotřebiteli jasně a srozumitelně na jednom místě. Prodávajícímu vzniká dle zákona o odpadech povinnost zajistit bezplatný svoz elektrospotřebiče při koupi nového. Skutečnost, že spotřebitel požaduje odvoz starého spotřebiče, musí být sdělena prodávajícímu předem je v souladu s požadavkem zajištění dopravy spotřebiče na určené místo, pokud je doprava zajišťována třetím subjektem. V tomto konkrétním případě ale vystupuje jako protiklad skutečnost, že společnost nabízí při nákupu nad 1000 Kč dopravu zdarma. Jakmile ale chce konečný uživatel uplatnit své zákonné právo na odvoz starého spotřebiče, nelze této možnosti využít a tím v podstatě dochází k vytvoření nerovných podmínek. Účelem této právní úpravy je zajistit snadný zpětný odběr elektrospotřebičů, se kterým zákazníkovi nevzniknou náklady, které by jinak neměl.
Vzhledem k tomu, že se společnost k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Vyřadil jsem Mall.cz ze seznamu důvěryhodných e-shopů, už na jejich nabídku nereaguji.