Počet nahlášených stížností: | 35 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Objednala jsem zi zboží (LED hodinky) z tého firmy, zboží bylo neprodleně doručeno. Po rozbalení jsem zjistila, že poslali něco úplně jiného a navíc absolutně nefunkční. Dne 19.10. jsem zboží doporučeně odeslala zpět společně s protokolem o odstoupení od smlouvy a požadavkem na vrácení peněz. Zboží bylo odesláno do Prahy na kontaktní adresu, donáška sjednána do Brna, kde si balíček 5.11. převzali. Pak proběhla několikrát komunikace z adresy HexaChainCo.Ltd@gmail.com s jistým panem C.O - v češtině, ale rozhodně ne obchodní řečí. Poslední urgenci jsem odeslala 6.12. 2021 - tedy měsíc po doručení zboží zpět. Dostala jsem odpověď, že zboží je vyreklamováno a zda si ho přijedu převzít nebo mi ho mají odeslat. Opakovaně jsem požádala o vrácení peněz a od té doby nikdo nekomunikuje.
Dámské luxusní bílé LED hodinky s elegantním modrým displayem http://www.hitechelectronics.cz/damske-luxusni-bile-led-hodinky-s-elegantnim-modrym-displayem.html
Odstoupení od smlouvy - vrácení peněz
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Odstoupení od smlouvy je jednostranný právní akt, nevyžaduje souhlas druhé strany.Odstoupení od smlouvy vstupuje v platnost ke dni, kdy se prodejce o odstoupení dozvěděl, tedy v okamžik, kdy mu odstoupení spotřebitel osobně ohlásil nebo v okamžiku, kdy prodejci bylo doručeno písemné odstoupení.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.