Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Máme nějakou šanci?
Dobrý den,
zakoupili jsme jídelní servis, ale nemáme z něj radost. V obchodě Klára v Ostravě na ulici 28.října č.49/23 jsme se byli podívat na jídelní servisy. Oslovili jsme paní prodavačku se svými požadavky – jednoduchý, bílý servis, značkový thun nebo karlovarský porcelán. Paní prodavačka nám ukázala jeden, který se nám zalíbil. Když jsme jej doma rozbalili, zjistili jsme, že dva kusy jsou kazové, dále, že jídelní servis nemá žádnou značku. Rozhodli jsme se servis vrátit ještě týž den. Vedoucí prodejny nám řekla, že na to nemáme nárok, že máme nárok pouze na výměnu vadného zboží. Manžel se domníval, že do 14 dnů máme nárok na vrácení zboží. Zavolal na tel. linku D testu, kde jej pán poučil, že 14 denní možnost vrácení se vztahuje pouze na e shopy.
Paní vedoucí nám na dotaz ohledně chybějící značky řekla, že u bílých servisů se nedává. Opětovně nás ujistila, že se jedná o český, kvalitní porcelán. Název řady nám nesdělila, řekla, že označení Eureka na krabici slouží pro obchodníky. Na krabici jsem objevili značku „B“ napsanou fixou. Prodavačka nám vyměnila vadné zboží a nám nezbylo nic jiného, než si servis odnést. Chtěli jsme se ujistit, že se jedná o kvalitní český výrobek a zaslali jsme dotaz na firmu TRIPOR s.r.o.,ulice Osvobozená 777, Klášterec nad Ohří. Cituji dotaz z e mailu ze dne 5.12.2021 - Měl bych zájem o váš produkt zn. Eureka, zajímá mne, kdo je výrobce (značka) a z jakého materiálu je. Ještě mne zajímá cena. Odpověď ze dne 7.12.2021 - cituji : Tvar Eureka jsme bohužel z důvodu velkého navýšení cen přestali dovážet. Nemůžeme vám ho tedy nyní nabídnout, doprodáváme pouze poslední kusy jednotlivého sortimentu. Soupravy již nejsou k dispozici.
Protože jsme na dané otázky nedostali odpověď, zaslali jsme e-mailem totožný dotaz dne 11.12.2021 na firmu Bohemia porcelán 1987. Odpověděli dne 11.12.2021 cituji : Bohužel porcelán Eureka již nenabízíme. Zde posílám odkaz přímo na výrobce: https://porcelana-kristoff.pl/eureka/c
Takto jsme zjistili, že se jedná o polského výrobce a polský porcelán. Byli jsme oklamáni. Došlo ke klamání spotřebitele. Věřte, že polský porcelán, bychom si nikdy nekoupili. Cítíme se oklamáni a podvedeni.
Prosíme vás o radu, jak máme dále postupovat, když jsme byli podvedeni. Několikrát jsme při nákupu zdůraznili, že požadujeme karlovarský porcelán, nejlépe značky THUN. Vedoucí prodejny nás ujistila a několikrát zopakovala, že nám nabízený servis je kvalitní, český porcelán.
V Ostravě dne 13.12.2021 Manželé Černí
jídelní servis EUREKA
vrácení peněz
|
Tweet |
Úvodem bychom chtěli potvrdit informaci z telefonické poradny dTestu, že možnost odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě ode dne převzetí se podle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku skutečně vztahuje jen na smlouvy uzavřené distančním způsobem. Některé společnosti tuto (nebo podobnou) možnost nabízí i při osobním prodeji, avšak je to jejich "výhoda před konkurencí", která se řídí podmínkami prodejce, nikoliv zákonná povinnost.
V uvedeném případě připadá v úvahu zmíněná reklamace. Jestliže zboží neodpovídá objednávce, je vhodné jej reklamovat ihned po převzetí, avšak je tak možné učinit i později (například po zjištění, že porcelán není určité značky, kterou prodávající uvedl). Jestliže prodávající skutečně uvedl, že se jedná o český porcelán, přestože se jednalo o polský a byl seznámen s tím, že spotřebitel žádá pouze český výrobek, jedná se o podstatné porušení smlouvy, ze kterého vzniká spotřebiteli nárok na odstoupení od smlouvy podle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Zároveň by šlo na závazek nahlížet, jako by nikdy nevznikl, neboť byla jedna ze stran (spotřebitel) druhou stranou uvedena v omyl (podle § 583 stejného zákona).
Z výše uvedených důvodů se domníváme, že spotřebitel má právo na vrácení peněz. Musí nicméně prokázat, že k takovému jednání prodávajícího opravdu došlo a že spotřebitel opravdu žádal český porcelán.
Na závěr bychom chtěli dodat, že vycházíme pouze z popisu spotřebitele, proto nemůžeme uvést, zda skutečně došlo ke klamání spotřebitele, nebo se jednalo například o nedorozumění. Podnikatele budeme o stížnosti informovat a vyčkáme na jeho vyjádření.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.