Společnost


HS plus d.o.o.

Počet nahlášených stížností:714
Z toho za letošní rok:76
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

60%
40%
Toto skore je založeno na 15 stížnostech.

#54363Nevrácené peníze za reklamační zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
14.12.2021, před 3 lety

Pavlína Posejpalová

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 27. 10. 2021 jsme v internetovém obchodě www.vigoshop.cz (provozovatel HS PLUS d.o.o., IČ: 6579639000) zakoupila unisex vyhřívanou vestu flamevest + lama co se vrtí Lidy. Bohužel vesta nevyhřívala dle popisu a lama lidy byly rozbitá, proto byly pro mě tyto dvě věci nepoužitelné a proto jsem jí, v zákonné lhůtě 14 dnů, vrátil zpět prodejci. V souladu s informacemi na webových stránkách prodejce jsem vyplnil reklamační formulář a odeslal ho (8.11. 2021) na uvedenou e-mailovou adresu (info@vigoshop.cz). Od prodejce jsem dostal číslo reklamace , které jsem napsal na zásilku, kterou jsem vracel uvedenou kameru (odesláno 10.11. 2021, dle údajů České pošty prodejce obdržel a převzal zásilku dne 12.11. 2021). Adresa pro reklamace a vrácení zboží uvedená na webu provozovatele obchodu: HS PLUS d.o.o., P.O. BOX 13, depo Brno 71, 600 10 Od této doby jsem na své dotazy na vrácení peněz od prodejce obdržel pouze několik všeobecných e-mailů, ale kupní cenu jsem dodnes neobdržel. Rád bych tímto na uvedenou společnost a jejich internetový obchod podal stížnost a poprosil o pomoc s vyřešením vrácení kupní ceny ve výši 1 034,- Kč.


Produkt

unisex vyhřívaná vesta flamevest + lama co se vrtí Lidy


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2021 16:50, před 3 lety

Z popisu spotřebitele si nejsme jistí, zda se jedná o reklamaci zboží, či o vrácení ve 14denní zákonné lhůtě. Vzhledem k tomu, že prodávající nevyřídil reklamaci ve 30denní lhůtě a spotřebiteli by tak vzniklo právo na odstoupení nehraje tento fakt roli.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2022 11:27, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.