Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V Equabank jsem měla založené ůčty od roku 2013. Tento rok, 2021, mi přišel email, kde mi tato banka vypovídá smouvu BEZ UVEDENÍ DŮVODU. Několikrát jsem se snažila s bankou spojit, důvod zjistit, a pokud možno zabránit uzavření spolupráce. Ůčet v bance chci, je to můj běžný ůčet, používám ho denně a mám přes něj nastavené všechny služby. Moje pokusy o porozumnění situace byly však marné. Banka mi nedává možnost situaci porozumnět ani si svůj účet ponechat. V mé zkušenosti se banky většinou o zákazníka perou. Ani jsem nevěděla, že banka může zákazníkovi vypoědět službu bez udání důvodu. Nechápu toto chování a jsem z něj dost rozčarovaná. Třeba moje zkušenost pomůže jiným, kteří budou zvažovat otevření ůčtu v Equabank.
Bežný i spořící ůčet v čr a Eurech
vysvětlení
|
Tweet |
Výpověď smlouvy je jeden ze způsobů, kterým může kterákoliv ze stran ukončit smlouvu, pokud si to strany dopředu ujednají. K tomu v řešené stížnosti došlo.
Konkrétně (u Equa Bank a.s.) je možnost vypovědět smlouvu stanovena v obchodních podmínkách (konkrétně v bodě 2.2.2, všeobecné obchodní podmínky jsou dostupné zde: https://www.equabank.cz/download/341-vseobecne-obchodni-podminky-equa-bank-a-s-pro-fyzicke-osoby-podnikatele-a-pravnicke-osoby.pdf). Dané ustanovení zakládá možnost výpovědi bez udání důvodu oběma stranám, proto není podle našeho názoru nepřiměřené (protože zakládá stejná práva i povinnosti pro obě strany - jak pro banku, tak pro spotřebitele). Z tohoto důvodu je možné smlouvu bez udání důvodu vypovědět. Pravdou je, že tato možnost by mohla být spotřebiteli sdělena transparentněji, než v polovině obchodních podmínek.
Na druhé straně je nutné vnímat, že s výpovědí je spojena výpovědní doba, která činí 30 dní ode dne doručení druhé straně. Výpovědní doba tady představuje jakési mezidobí, kdy obě strany musí plnit i nadále své závazky (tedy spotřebitel musí platit za službu a podnikatel mu ji musí poskytovat) a závazek zaniká až po uplynutí této doby. Během výpovědní doby má spotřebitel čas se na změnu poskytovatele bankovních služeb připravit.
Pokud spotřebitel s postupem banky nesouhlasí a se svou stížností u banky neuspěl, má možnost obrátit se na finančního arbitra, který může o sporu rozhodnout. Více informací o finančním arbitrovi je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/financni-arbitr/zakladni-informace.html.
Společnost Equa bank a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:
"V souladu se zákonem o bankách a úpravou bankovního tajemství se Equa bank nemůže vyjadřovat veřejně ke konkrétním klientským stížnostem, dokonce nemůžeme ani potvrdit, zda se jedná o našeho klienta či nikoliv. Proto, pokud má jakýkoliv náš klient stížnost, doporučujeme mu se obrátit na naše oddělení stížností, například emailem na: complaints@equabank.cz. Všemi stížnostmi se zabýváme a vždy se snažíme najít vhodná řešení pro obě zúčastněné strany. Klienti bank mají navíc k dispozici již několik jiných cest, jak externě mimo banku a v rámci finanční industrie řešit své stížnosti (ČNB – Samostatný odbor ochrany spotřebitele, Finanční arbitr, Česká bankovní asociace). Obáváme se, že naše veřejná reakce na stížnosti by nemohla postižené uspokojit, proto vaši nabídku nevyužijeme."