Společnost


Equa bank a.s.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54397Banka mi vypověděla rámcovou smlouvu bez uvedení důvodu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.12.2021, před 3 lety

Pavla Fleischerová

Znění stížnosti

V Equabank jsem měla založené ůčty od roku 2013. Tento rok, 2021, mi přišel email, kde mi tato banka vypovídá smouvu BEZ UVEDENÍ DŮVODU. Několikrát jsem se snažila s bankou spojit, důvod zjistit, a pokud možno zabránit uzavření spolupráce. Ůčet v bance chci, je to můj běžný ůčet, používám ho denně a mám přes něj nastavené všechny služby. Moje pokusy o porozumnění situace byly však marné. Banka mi nedává možnost situaci porozumnět ani si svůj účet ponechat. V mé zkušenosti se banky většinou o zákazníka perou. Ani jsem nevěděla, že banka může zákazníkovi vypoědět službu bez udání důvodu. Nechápu toto chování a jsem z něj dost rozčarovaná. Třeba moje zkušenost pomůže jiným, kteří budou zvažovat otevření ůčtu v Equabank.


Produkt

Bežný i spořící ůčet v čr a Eurech


Požadované řešení

vysvětlení


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.1.2022 16:23, před 3 lety

Výpověď smlouvy je jeden ze způsobů, kterým může kterákoliv ze stran ukončit smlouvu, pokud si to strany dopředu ujednají. K tomu v řešené stížnosti došlo.

Konkrétně (u Equa Bank a.s.) je možnost vypovědět smlouvu stanovena v obchodních podmínkách (konkrétně v bodě 2.2.2, všeobecné obchodní podmínky jsou dostupné zde: https://www.equabank.cz/download/341-vseobecne-obchodni-podminky-equa-bank-a-s-pro-fyzicke-osoby-podnikatele-a-pravnicke-osoby.pdf). Dané ustanovení zakládá možnost výpovědi bez udání důvodu oběma stranám, proto není podle našeho názoru nepřiměřené (protože zakládá stejná práva i povinnosti pro obě strany - jak pro banku, tak pro spotřebitele). Z tohoto důvodu je možné smlouvu bez udání důvodu vypovědět. Pravdou je, že tato možnost by mohla být spotřebiteli sdělena transparentněji, než v polovině obchodních podmínek.

Na druhé straně je nutné vnímat, že s výpovědí je spojena výpovědní doba, která činí 30 dní ode dne doručení druhé straně. Výpovědní doba tady představuje jakési mezidobí, kdy obě strany musí plnit i nadále své závazky (tedy spotřebitel musí platit za službu a podnikatel mu ji musí poskytovat) a závazek zaniká až po uplynutí této doby. Během výpovědní doby má spotřebitel čas se na změnu poskytovatele bankovních služeb připravit.

Pokud spotřebitel s postupem banky nesouhlasí a se svou stížností u banky neuspěl, má možnost obrátit se na finančního arbitra, který může o sporu rozhodnout. Více informací o finančním arbitrovi je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/financni-arbitr/zakladni-informace.html.

Společnost Equa bank a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:

"V souladu se zákonem o bankách a úpravou bankovního tajemství se Equa bank nemůže vyjadřovat veřejně ke konkrétním klientským stížnostem, dokonce nemůžeme ani potvrdit, zda se jedná o našeho klienta či nikoliv. Proto, pokud má jakýkoliv náš klient stížnost, doporučujeme mu se obrátit na naše oddělení stížností, například emailem na: complaints@equabank.cz. Všemi stížnostmi se zabýváme a vždy se snažíme najít vhodná řešení pro obě zúčastněné strany. Klienti bank mají navíc k dispozici již několik jiných cest, jak externě mimo banku a v rámci finanční industrie řešit své stížnosti (ČNB – Samostatný odbor ochrany spotřebitele, Finanční arbitr, Česká bankovní asociace). Obáváme se, že naše veřejná reakce na stížnosti by nemohla postižené uspokojit, proto vaši nabídku nevyužijeme."

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.