Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dobrý den
Obracím se na Vás z důvodu stížnosti na společnost Datart /Plzeň ,Dne 17 .11 2021 jsme si zakoupili ve zmíněné prodejně Datart /Plzeň ,televizi Samsung UE65AU9072 po dvou dnech provozu ,televize přestala fungovat ,chtěla jsem se dohodnout s prodejnou na výmněnu televize za novou to však prodejna odmítla s tím ,že máme kontakovat technika ,technik byl zaneprázdněný takže dorazil až 8 .12.2021 a zjistil výrobní vadu a televizi odvezl do opravny dostali jsme dobropis ,že si můžeme televizi vymněnit,televizi jsme si tedy v prodejně zarezervovalai ,do té doby byla televize zdražena na 21,989kč bylo nám řečeno ,že si musíme doplati 600kč ,my jsme televizi poprvé koupili za 19990kč,myslím ,tedy že neměli právo nám navyšovat cenu ,ještě jsem chtěla uplatnit náklady na dopravu máme to cc 90 km Žihle-Plzeň a zpět cc 500kč náklady na dopravu ,Proto jsem prodejnu žádala o proplacení nákladů ale ,řekli ,že nemám na toto nárok,že cesta byla zbytečná? proto se ptám výrobek byl v záruce a byla to výrobní vada ,takže nebyla to naše chyba ,takže si myslím ,že by měli dopravu kompenzovat ,děkuji Vám za pochopení.Půtová Eva
Požaduji proplacení nákladů za dopravu
|
Tweet |
K vyřízení reklamace:
Jestliže byla reklamace uznána, má spotřebitel tzv. práva z vadného plnění. Také je nutné zmínit, že existuje "hierarchie nároků" podle § 2169 občanského zákoníku. V tomto případě připadá v úvahu výměna zboží, či vrácení peněz. Vybraný nárok nesmí být vůči žádné ze stran nepřiměřený.
K požadovanému řešení:
Práva z vadného plnění se zásadně uplatňují v provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace objektivně možné, a to v souladu s § 2172 věta první zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel je povinen vybrat nejlevnější a v místě kam bylo dodáno dostupný prostředek přepravy. Nelze žádat po prodejci proplacení zbytečně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,20 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 358/2019 Sb.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.